Postbus voor eemanszaak, Zwitserland

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: Postbus voor eemanszaak, Zwitserland

#16 , 28 apr 2015 18:59

Als u woont in Zwitserland en daar uw belangen hebt kan u niet in België een domicilie hebben.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
AnaPerun
Topic Starter

#17 , 28 apr 2015 19:13

Mijn belangen zijn in België, mijn liefde woont in Zwitserland...

Franciscus

#18 , 28 apr 2015 19:15

En mag u in Zwitserland werken?

Reclame

AnaPerun
Topic Starter

#19 , 28 apr 2015 19:20

IK WERK NIET IN ZWITSERLAND! Ik ben zelfstandige in België!!!

Franciscus

#20 , 28 apr 2015 19:34

" Ik zou het adres van mijn vriend in Zwitserland willen gebruiken als postbus voor mijn zaak. Is dit rechtsgeldig, aangezien ik dit adres zou willen plaatsen op mijn privacy policy van mijn website."
en
"ik woon in bij mijn vriend in Zwitserland waarvan het adres op zijn naam staat."
Dat is wat u zelf hebt geschreven... gezien u in Zwitserland dus handelsactiviteiten ontwikkeld .... klopt een en ander dus niet.

AnaPerun
Topic Starter

#21 , 28 apr 2015 19:53

Ik kan toch verblijven in een ander land ( ja ik woon bij mijn vriend in Zwitserland maar woon ook nog in België ) en online werken vanuit een ander land. Ik begrijp uw probleem niet hoor.
Mijn vraag gaat louter over het feit of ik een postadres kan gebruiken uit Zwitserland op mijn website. Of het überhaupt mogelijk is om een postadres te gebruiken uit Zwitserland als ik een eenmanszaak heb in België. Ik doe niets illegaals en betaal belastingen zoals iedereen in België.
Blijkbaar is mijn vraag te moeilijk om te beantwoorden of druk ik mezelf zo slecht uit dat niemand het begrijpt.

denlowie

#22 , 28 apr 2015 20:02

Ik kan toch verblijven in een ander land ( ja ik woon bij mijn vriend in Zwitserland maar woon ook nog in België ) en online werken vanuit een ander land. Ik begrijp uw probleem niet hoor.
Mijn vraag gaat louter over het feit of ik een postadres kan gebruiken uit Zwitserland op mijn website. Of het überhaupt mogelijk is om een postadres te gebruiken uit Zwitserland als ik een eenmanszaak heb in België. Ik doe niets illegaals en betaal belastingen zoals iedereen in België.
Blijkbaar is mijn vraag te moeilijk om te beantwoorden of druk ik mezelf zo slecht uit dat niemand het begrijpt.

je domicilie is waar je hoofdverblijf plaats is, wanneer je in Zwitserland verblijft kan je geen domicilie hebben in België dit is domicilie fraude, je vergelijkt dit met ergens op reis gaat, maar dit is het geval van u niet je woont bij je vriend dus moet je ingeschreven zijn in Zwitserland anders doe je aan domicilie fraude.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW

#23 , 28 apr 2015 20:06

Volgens mij stellen ik en anderen hier vragen omdat u mogelijk onbewust met een illegale constructie bezig bent, die u fiscaal serieus in de problemen kan brengen. U werkt online in een eenmanszaak, met andere woorden: waar u woont is waar u werkt. U geeft zelf aan dat uw hoofdverblijfplaats Zwitserland is, dan volgt uw eenmanszaak u naar Zwitserland.

AnaPerun
Topic Starter

#24 , 28 apr 2015 20:09

Ik verblijf elke maand in België dus vraag ik mij af hoe dit domicilie fraude kan zijn???

AnaPerun
Topic Starter

#25 , 28 apr 2015 20:12

Ik heb nooit vermeld dat mijn hoofdverblijfplaats Zwitserland was, ja ik woon bij mijn vriend als ik in Zwitserland ben maar niemand weet voor hoe lang ik bij hem verblijf.

LeenW

#26 , 28 apr 2015 20:14

Om het cliché te zeggen, waar ligt uw tandenborstel, België of Zwitserland?

AnaPerun
Topic Starter

#27 , 28 apr 2015 20:16

In beide, zowel mijn tandenborstel als mijn vriend de zijne ligt in België en in Zwitserland.

LeenW

#28 , 28 apr 2015 20:22

Ok, maar momenteel woont u feitelijk in Zwitserland? Dan moet uw domicilie en bijgevolg de eenmanszaak volgen. Of u in de toekomst ergens anders gaat wonen, zijn zorgen voor later.

Het risico dat u nu loopt is dat beide landen u volledig gaan belasten.

mava105

#29 , 28 apr 2015 20:33

Ik verblijf elke maand in België dus vraag ik mij af hoe dit domicilie fraude kan zijn???
1 of2 dagen per maand is niet voldoende om er gedomicilieerd te zijn. Dat moet al minstens de helft van een maand zijn.

AnaPerun
Topic Starter

#30 , 28 apr 2015 20:42

Ik verblijf langer dan 1 of 2 dagen.

Terug naar “Handelspraktijken”