leefloon

Swatje
Topic Starter

leefloon

#1 , 27 apr 2015 11:10

Hola, goede morgen
Ik heb een vraagje voor een goede buur van mij nl :
Een regent/es plastische kunsten, volledig benoemd, kan dat zijn dat die
persoon een leefloon ontvangt ?? en zo ja waar vind ik dan de spelregeltjes
Kan daar iets tegen gebeuren ? ik bedoel intrekking of ??
mijn oprecht dank namens een buur
(dit is echt niet voor mij zelf)
groetjes
Swatje

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 apr 2015 11:37

U vraagt dus, in opdracht van een buur, of een andere persoon een leefloon kan ontvangen? Waarom wil die buur dat weten? Hoe weet hij dat die andere persoon een leefloon ontvangt? Hoe weet die of die andere persoon nog wel altijd volledig benoemd is? Waarom zou er iets tegen moeten gebeuren?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Swatje
Topic Starter

#3 , 27 apr 2015 11:54

Hola beste Tom
het zit namelijk zo dat deze man "geen internet heeft (geldproblemen),
hij heeft graag deze info met betrekking tot zijn ex (echtscheidingsproblemen denk ik)
hij heeft die info van iemand die hij kent bij een O.D. (deze info is dus enkel ter info voor hem)
en vermits hij alimentatie moet betalen wil hij de nodige info van wat hij kan doen om een andere regeling te verkrijgen?
en ik probeer voor hem wat opzoekwerk te verrichten ttz info te verzamelen, om hem wat te helpen daar waar het kan
met wat raad van mensen (zoals op het J.F.) die het kunnen weten
groetjes

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#4 , 27 apr 2015 13:07

Indien zij beschikt over een inkomen, kan ze geen leefloon ontvangen. Allez, het zou, met behulp van valse inlichtingen wel kunnen, maar zoiets komt altijd uit.

Gebruiker21

#5 , 27 apr 2015 13:15

hij heeft die info van iemand die hij kent bij een O.D. (deze info is dus enkel ter info voor hem)
Volgens mij is die persoon bij de O.D. zwaar in de fout door privégegevens van burgers zomaar aan derden door te geven...

Zoals JPV kan ik me niet voorstellen dat het NIET uitkomt dat iemand die werkt ook leefloon krijgt, tenzij dat "loon" in het zwart is, maar bij een leerkracht kan ik me geen zwartwerk voorstellen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie

#6 , 27 apr 2015 13:24

Leefloon en leerkracht zijn, dat ze dit maar aan iemand van een ander planeet wijs maken hoor.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Swatje
Topic Starter

#7 , 27 apr 2015 13:33

Beste mensen, bedankt, ik zit op dezelfde lijn, maar wilde het toch maar vragen tov die man
(ik heb er wel compassie mee).
en Tom, dat van die O.D. laat ik aan de kant, want daar heb ik al veel verhalen over,
maar ook zelf ervaring van wat ik te weten ben gekomen, natuurlijk gaat die persoon zijn boekje te buiten maar ja.............
wij zijn ook niet allemaal "engeltjes" he, ik werp geen steen hoor!
Conclusie : ik ben nog steeds tevreden over de hulp op deze site
dank en groetjes

Swatje
Topic Starter

#8 , 27 apr 2015 13:33

Beste mensen, bedankt, ik zit op dezelfde lijn, maar wilde het toch maar vragen tov die man
(ik heb er wel compassie mee).
en Tom, dat van die O.D. laat ik aan de kant, want daar heb ik al veel verhalen over,
maar ook zelf ervaring van wat ik te weten ben gekomen, natuurlijk gaat die persoon zijn boekje te buiten maar ja.............
wij zijn ook niet allemaal "engeltjes" he, ik werp geen steen hoor!
Conclusie : ik ben nog steeds tevreden over de hulp op deze site
dank en groetjes

Terug naar “Andere”