vogelnest in schoorsteen buren

BW123
Topic Starter

Re: vogelnest in schoorsteen buren

#16 , 17 apr 2015 07:54

Lees even wat er staat aub, de schouw wordt WEL gebruikt.
De brandweer komt trouwens niet voor vogelnesten.
Als TS zou je exact moeten weten wat je geschreven hebt.
Er staat niet dat de schouw gebruikt wordt, maar er staat dat ze is aangesloten op de open haart. Dat is iets helemaal anders.
Als wij bij ons spreken over een aangesloten schouw, dan bedoelen we een schouw die gebruikt wordt.
Ondertussen heb ik op aanraden van een kameraad die brandweerman is, melding gemaakt bij de wijkagent. Mocht het tot een schoorsteenbrand komen en wij delen in de brokken, dan heb ik mijn plicht al gedaan. De wijkagent kon het lawaai zelf vaststellen en heeft ons aangeraden om klacht in te dienen voor geluidsoverlast als de buren voet bij stuk houden. Deze nacht zijn mijn vrouw en ik om 4u10 allebei gewekt door gekraai, dus als we er al onze slaap door verliezen, ga ik verdere stappen ondernemen indien nodig.

Ik ben zeker niet van plan om op hun dak te kruipen of iets te betalen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#17 , 17 apr 2015 08:50

Tegen wie ga je klacht indienen voor lawaai overlast!!! denk dat die wijkagent zoiets niet zal zeggen. Woon in de natuur van de vlaamseardenne, maar denk dat het hanen zijn die op het dak zitten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#18 , 17 apr 2015 10:06

De buren hebben het volste recht om die vogelnest te laten waar die is, en deze te verwijderen eens de jongen uitgevlogen zijn (als dit verder geen abnormale overlast met zich meebrengt). Ik denk niet dat er iemand met dit weer de open haard gaat aansteken. Als ze dit wel doen en ze hebben een schouwbrand waarbij ook jullie schade hebben, dan zijn de buren sowieso verantwoordelijk om uw schade te vergoeden, zelfs al zou je zelf niemand op de hoogte gebracht hebben van het vogelnest.

Als je meent dat die volgens weldegelijk zodanige overlast veroorzaken dat je niet enkele weken kan wachten tot de jongen uitgevlogen zijn, en je buren willen het nest niet verwijderen, zal je naar de vrederechter moeten stappen...

Als jij op eigen houtje de brandweer zou bellen om dit vogelnest te laten verwijderen, zou jij wel eens de rekening gepresenteerd kunnen krijgen, aangezien jij de oproep gedaan hebt (als zij aanbellen bij uw buren, en deze zeggen: "Maar mijnheer de brandweer, je hoeft deze helemaal niet weg te halen. Wij gaan immers onze haard nu niet gebruiken, en eens we deze wel terug gaan gebruiken, laten we sowieso eerst een schoorsteenveger komen.", dan zal de rekening voor de oproep door u betaald worden, niet door uw buur.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Vandebos

#19 , 17 apr 2015 11:21

slotjestijd...

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”