Huur en samenwonen

luge
Topic Starter

Huur en samenwonen

#1 , 06 jun 2008 14:00

Stel ik sluit een huurcontract af met de huurbaas, niet als koppel maar als alleenstaande. Na verloop van tijd komt iemand inwonen en plaatst zijn domiciliering op mijn adres.
Na een jaar willen we uit mekaar maar we willen beide op dit adres blijven wonen.
Wat zijn de rechten?? en plichten?? van beide partijen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 07 jun 2008 00:19

Omdat U het contract met de huisbaas hebt gesloten denk ik dat U de andere partij de laan kan uitsturen. Domicilie van die persoon op uw adres of niet maakt niet uit.

akromah

#3 , 07 jun 2008 07:30

halloo,

hier had ik ook graag méér info en "hoe te werk gaan" over vernomen.

Reclame

JohnD

#4 , 07 jun 2008 12:25

Waarschijnlijk zal dat wel via de vrederechter moeten gebeuren denk ik.

Maar de partij die er het eerst woonde en die blijkbaar de huishuur betaald is toch degene die mag beslissen neem ik aan.

Ik vermoed dat dit als een soort variatie op de onderhuur kan beschouwd worden; met dit verschil dat de onderhuur gratis.

Het feit dat die bijgekomen persoon zijn domicilie geplaatst heeft op hetzelfde adres doet er volgens mij niet toe.

jantoerist

#5 , 08 jun 2008 19:48

hmmm toch maar opletten ! ik weet niet of je zo maar iemand in je (gehuurd !) huis kan mee laten inwonen of zijn/haar domicilie daar kan laten nemen zonder de huisbaas in te lichten

Terug naar “Huren”