geld geleend aan iemand in goed vertrouwen. hoor niks terug.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: geld geleend aan iemand in goed vertrouwen. hoor niks te

#16 , 26 mar 2015 15:56

Van wie heb je dit te horen gekregen? Ze kan naar de politie gestapt zijn om een PV te laten opmaken, maar een verbod om haar te contacteren, zal toch van de rechtbank moeten komen, niet van de politie zelf, zou ik zo denken.

Heeft de politie zelf je gecontacteerd om te melden dat mevrouw PV heeft laten opstellen, of probeert mevrouw jou dit gewoon wijs te maken?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
january_song
Topic Starter

#17 , 26 mar 2015 18:48

Ik kreeg een telefoontje van de politie Antwerpen hierover. Jammer dat ik hem niet bij had toen want ik had graag opgenomen en de agente laten weten dat ik geen contact met haar wou, en haar tot het einde toe vriendelijk gevraagd heb voor mijn geld. Na het berichtje aan de telefoon gehoord te hebben, pas twee uur later, belde ik de agente die me zei dat er niks vermeldt werd over de lening. Maar dat ik mensen naar haar huis ging sturen (ik weet zelf niet waar ze woont, en zou dit soort onzin nooit doen).

Morgen ga ik op mijn beurt klacht neerleggen bij de politie. Ik weet dat ik het geld niet zal terugzien, maar ik wil alle legale middelen gebruiken om haar duidelijk te maken dat ze mensen niet mag misbruiken, ook in de toekomst. Een PV laten opstellen bij de politie lijkt me jammer genoeg de enige optie, en verliefd worden op iemand die niet direct over visa´s begint en haar woonsituatie etc :)

Ik weet nog steeds niet of een bericht die niet haar volle naam vermeldt en geen foto, maar wel zegt dat ze vanuit Belgie komt en hoe oud ze is, om mensen te waarschuwen in de groepen over mensen die verhuizen naar Montreal om een huis/werk/"een lief te vinden die voor haar zal betalen" illegaal is? Mag ik iets doen indirect naar haar toe, en zonder specifieke informatie over mevrouw in kwestie?

sloeberken

#18 , 26 mar 2015 19:39

Als je klacht indient ga je haar identiteit moeten kennen, anders word het een klacht tegen onbekenden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Franciscus

#19 , 26 mar 2015 20:07

Zelf naar politie gaan en aangifte doen van de betalingen overschrijving - lenen € 100 ..kan u de chatberichten en de tel( sms) en mail berichten afdrukken ? dan meenemen

WP002

#20 , 26 mar 2015 20:09

Morgen ga ik op mijn beurt klacht neerleggen bij de politie.
Dat lijkt mij gegeven de omstandigheden het verstandigste, ja...

january_song
Topic Starter

#21 , 26 mar 2015 20:40

Haar naam heeft drie varianten (kleine details, bv Suzanne ipv Suzanna enzo). Ze is altijd mysterieus geweest over haar volledige naam. Ik heb er die opgeschreven , 1 ervan moet raak zijn. De politie zei me dat ze sowiezo gingen bellen naar haar. het telefoonnummer is het enigste wat ik heb, en de chat- en telefoon berichten zijn uitgeprint die duidelijk tonen dat ik enkel mijn geld terugwou en nooit gedreigd heb of intenties heb met stallen (integendeel).

... ze was heel goed in het omzeilen over dat soort dingen ivm haar naam enzo. heb er ook nooit veel aandacht op gevestigd.

sloeberken

#22 , 26 mar 2015 21:02

Dan had ze toch andere bedoelingen dan wat jij verwachte.

Franciscus

#23 , 27 mar 2015 00:01

En weet u wie die agent(e) is die u gebeld heeft naam en welke afdeling commissariaat?

january_song
Topic Starter

#24 , 27 mar 2015 16:10

Als je klacht indient ga je haar identiteit moeten kennen, anders word het een klacht tegen onbekenden.
De politie gaat haar identiteit nu kunnen achterhalen door de politie van Antwerpen te contacteren ivm haar klacht. Voor iemand die veel fantasie heeft gebruikt is ze dom geweest op dat vlak. Nu, eens ik haar echte naam weet ga ik er niets mee kunnen doen en wil ik er ook niks mee doen. Dus misschien denkt ze zo al vooruit. Ze is niet van plan ooit terug te keren naar Belgie dus lopende PV´s over wat euro´s e.d. zal ze laten liggen bij haar ex thuis.

sloeberken

#25 , 27 mar 2015 17:33

Ze is geen misdrijf gepleegd, waarom zou de politie op zoek gaan! dat zou het werk van het parket zijn.

january_song
Topic Starter

#26 , 27 mar 2015 18:45

Sorry , ik versta uw bericht niet zo goed.

Tot zover ik weet loopt er een PV tegen mij van een "inspecteur". Haar klacht is stalking -> dit is voor inspecteurs?

Mijn PV van mijn kant is door een agente opgesteld, die contact ging opnemen met de inspecteur voor haar naam en mijn klacht die "oplichting en misbruik van vertrouwen is" -> dit is voor agenten?

Ik heb de dienst van Antwerpen gecontacteerd en die vertelden me dat het parket mijn klacht in minstens 3 weken zal kunnen behandelen . Ze vertelden me dat "mevrouw" een brief ter uitnodiging zal krijgen... tegen dan is de vogel letterlijk bijna gaan vliegen. Er kan pas een geval van internationaal geseind zijn met harde feiten, wat in mijn geval niet zo is. Ik weet uiteraard niet wat de vrouw nog allemaal uitgestoken heeft maar op de datingsite in kwestie zijn er al twee andere mensen opgedoken met horrorverhalen over haar. Die gelukkig sneller afgehaakt zijn voor ze met geld over de brug kwamen.

Franciscus

#27 , 28 mar 2015 10:03

Datingsite uiteraard ook melden aan politie.

goldfinger

#28 , 28 mar 2015 18:59

Je bent opgelicht voor 200E. Leer hier gewoon uit en laat het varen.... Suck it up!

basejumper

#29 , 28 mar 2015 19:07

De kosten voor de gemeenschap zijn een veelvoud van uw verlies... Vraag is of de gemeenschap voor zo'n bagatel politiediensten moet inschakelen die eigenlijk best met belangrijkere zaken bezig zijn. That's only my opinion
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus

#30 , 29 mar 2015 22:00

Gezien er een aangifte is voor strafbare feiten tegen poster is er dus al een al een dossier.
Op zich is het lenen van geld uiteraard geen strafbaar feit maar als het misbruik van vertrouwen zou worden dus wanneer poster via AS de 'klaagster' in gebreke stelt en terugbetaling eist binnen x dagen .... dan is het een andere zaak. Een beetje kort antwoord maar daar komt het wel op neer.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”