Ik kreeg een telefoontje van de politie Antwerpen hierover. Jammer dat ik hem niet bij had toen want ik had graag opgenomen en de agente laten weten dat ik geen contact met haar wou, en haar tot het einde toe vriendelijk gevraagd heb voor mijn geld. Na het berichtje aan de telefoon gehoord te hebben, pas twee uur later, belde ik de agente die me zei dat er niks vermeldt werd over de lening. Maar dat ik mensen naar haar huis ging sturen (ik weet zelf niet waar ze woont, en zou dit soort onzin nooit doen).
Morgen ga ik op mijn beurt klacht neerleggen bij de politie. Ik weet dat ik het geld niet zal terugzien, maar ik wil alle legale middelen gebruiken om haar duidelijk te maken dat ze mensen niet mag misbruiken, ook in de toekomst. Een PV laten opstellen bij de politie lijkt me jammer genoeg de enige optie, en verliefd worden op iemand die niet direct over visa´s begint en haar woonsituatie etc
Ik weet nog steeds niet of een bericht die niet haar volle naam vermeldt en geen foto, maar wel zegt dat ze vanuit Belgie komt en hoe oud ze is, om mensen te waarschuwen in de groepen over mensen die verhuizen naar Montreal om een huis/werk/"een lief te vinden die voor haar zal betalen" illegaal is? Mag ik iets doen indirect naar haar toe, en zonder specifieke informatie over mevrouw in kwestie?