#12 , 26 mar 2015 10:21
Zoals hierboven gezegd: wees blij dat het maar om 200 € gaat! Hoe haal je het in je hoofd om iemand die je op INTERNET (of all places!!!) leert kennen, geld te geven? Ik zou zelfs vrienden geen geld lenen zonder iets op papier te zetten. (Afin, als het om grote bedragen gaat. Eens iemand 50 € voorschieten om één of andere reden, is nu niet meteen zo'n groot risico.)
Je bent dom geweest en hebt enorm veel geluk dat je niet al te veel geld kwijt bent. Je kan proberen mensen op internet te waarschuwen voor mevrouw, maar juridisch haalt alles wat je gaat doen, niet veel uit. Zeker niet als ze effectief binnen een paar dagen terugkeert naar Canada.
Je kan altijd aangifte doen bij de politie. Als zij hier een paar honderd mensen op die manier opgelicht heeft, en het gaat over tienduizenden euro's die ze in totaal afgetroggeld heeft, dan zou de politie mogelijk wel in actie kunnen schieten. Maar daarvoor moet dus iedereen die opgelischt is, aangifte doen. Als jij de enige bent die ze opgelicht heeft, gaat het dossier waarschijnlijk verticaal geklasseerd worden, vermoed ik. Het is dus aan jou om te beslissen of je de tijd wil investeren om naar de politie te gaan...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!