Autobedrijf in bijberoep

AutoserviceGerlo
Topic Starter

Autobedrijf in bijberoep

#1 , 23 mar 2015 20:22

Beste mensen,

Eerst en vooral weet ik niet of ik dit bericht in de juiste categorie post, indien niet gelieve mij te excuseren.

Verder zal ik even mijn situatie uitleggen:
Ik ben 24jaar en ben recent een autobedrijf in bijberoep gestart.

Vorig jaar heb ik een bouwaanvraag gedaan voor een werkplaats achter mijn huis. Deze was afgekeurd met als reden dat het uitbaten van een autobedrijf niet past in deze omgeving. (Ik woon langs een drukke gewestweg, 1km van autosnelweg en 500m van een industriepark)

Daarna de bouwvergunning ingediend met als bedoeling: 'hobbyruimte, opslagruimte'
Deze vergunning is goedgekeurd, de werkplaats mag er komen, maar er staat vermeld in de goedkeuring dat deze werkplaats niet gebruikt mag worden voor commerciële doeleinden.

Ivm met milieuvergunning: een garage in bijberoep vereist een milieumelding klasse 3 'standaardgarage'. Indien ik aan auto's werk als hobby heb ik net dezelfde melding nodig is mij verteld.

Nu is mijn vraag; Wat hangt mij boven het hoofd indien ik deze ruimte wel gebruik voor mijn bijberoep?
Met de milieumelding moet dit wel goedkomen denk ik, maar wat verder nog?

Alvast bedankt

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 mar 2015 21:03

Verzegeling?
Afbraak?
Zware boete

AutoserviceGerlo
Topic Starter

#3 , 25 mar 2015 19:48

Beste,

Welke overtredingen bega ik dan exact? Ik weet niet echt goed wat me boven het hoofd hangt.
Kunnen ze zomaar verplichten een gebouw af te breken omdat je er een bijberoep in uitoefent?

Ik ken wel enkele collega's die dit ook gewoon in hun garage doen, die zijn met alles in orde en hebben nergens last van, en dit ook gewoon in woongebied.
Ze zeggen wel van zodra ze een klacht krijgen van de buren, zijn ze genoodzaakt van te stoppen.

Alvast bedankt voor de reactie

Mvg

Reclame

Franciscus

#4 , 25 mar 2015 23:32

Dat hangt ervan af.
Inbreuken ruimtelijke ordening en stedebouw, rup en bpa enz
Milieuinbreuken,
inbreuken inzake niet-vergunde inrichting.
Opslag van producten zonder toelating.
Stockeren van gevaarlijke goederen
overlast
nachtlawaai

Dat zeggen uw collega maar of dat effectief zo is?
Gemeente heeft nu al negatief advies gegeven en u gaat dat wetens en willens overtreden.
Ik wens u veel geluk.

mava105

#5 , 26 mar 2015 11:04

En gezien gemeente nu weet wat je van plan bent, gaan ze u zeker beter in het ook houden.

basejumper

#6 , 16 apr 2015 19:36

Is vrij duidelijk : u woont in woongebied en het is niet toegestaan daar een autobedrijf uit te baten. Ook niet via een omweg van "hobbylokaal"
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Milieurecht”