Zonder dat mijn zoon toestemming gegeven heeft , heeft een persoon van de vdab op aanvraag van een interimmedewerker mijn zoon zijn gegevens doorgespeeld.
Mijn zoon wil absoluut nimmer met dat specifiek interimbureau werken , omdat hij hier al meermaals problemen mij gehad heeft ( te weinig betalen enz. ), maar werkt wel al met andere en betere interims .
Mijn zoon heeft bewust daar al jaren geen contact mee gehad .
Mijn zoon vind dit wel vervelend , mede omdat die vdab medewerker geen toestemming heeft gevraagd aan mijn zoon zelf .
De vraag voor mijn zoon blijft dus welke gegevens die persoon zoal heeft doorgegeven aan dat interimbureau ( werkverleden enz. ) .
Ik vind eerlijk gezegt dat de vdab zich nogal veel permiteerd en dat ze toch steeds vaak op het radje bengelt op gebied van privacy als ik hier ook andere posts lees.
Ze voelen zich blijkbaar uitermate sterk op dat gebied omdat indien men tegensputtert en moeilijk gaat doen over deze zaken , men er bij de vdab gewoon voor zorgt dat je een schorsing zal oplopen .
Dat men bij de vdab werklozen aan het wer wil helpen tot daar toe , maar de regels en wetten moeten gerespecteerd worden vind ik .
Mag dus die vdab medewerker zomaar zonder toestemming mijn gegevens doorgeven aan een interimbureau , want een interimbureau is ook een privébedrijf ??