Termijn voor antwoorden

wingman
Topic Starter

Termijn voor antwoorden

#1 , 21 mei 2008 21:09

Ik heb verschillende topics doorgelezen maar lijk nergens een concreet antwoord te vinden. Misschien is er ook geen......

Versturen van aangetekende zending. Bestaat er een wettelijke termijn waarin de aangeschrevene moet antwoorden ?
Wat als de aangeschrevene verzaakt te antwoorden ?
In de brief werd geen termijn voorgesteld.
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Annetje

#2 , 21 mei 2008 23:33

Wij zijn bezig met de huurdersbond.
Zij raden ons aan na een aangetekend schrijven, zeker twee weken te wachten vooraleer je volgende stappen onderneemt.
Wettelijk gezien moet je voldoende tijd geven om een antwoord te geven op jou aangetekend schrijven, en daarvoor zou twee weken voldoende moeten zijn volgens de huurdersbond. Ik weet niet of er echt een tijd voorgeschreven staat in de wet.

groetjes

JohnD

#3 , 22 mei 2008 10:13

Ik heb verschillende topics doorgelezen maar lijk nergens een concreet antwoord te vinden. Misschien is er ook geen......

Versturen van aangetekende zending. Bestaat er een wettelijke termijn waarin de aangeschrevene moet antwoorden ?
Ik wil hier toch eens uitvoerig op antwoorden:

1) Er is wel een topic op waarin ik dit behandel

2) De aangeschrevene is niet steeds verplicht te antwoorden, al stuurt U er 5, ik denk dus niet dat er zo maar vanzelfsprekend een wettellijke termijn is

3) Indien U bvb in uw aangetekend schrijven iets plaatst in de aard van "....mocht ik van U binnen een termijn van 3 weken geen antwoord van U ontvangen, neem ik aan dat U akkoord bent met.....", telt dit in geen geval, en is daarom nog niet gewettigd. Ik bedoel hiermee dat U bepaalde conclusies zou mogen nemen in dat geval.

4) Als de zaak voor het gerecht komt is het feit dat de tegenpartij niet geaantwoord heeft, hoogstens een klein minpuntje in zijn nadeel.

5) Een termijn waarin de aangeschrevene logischerwijze, aangenomen dat hij wenst te aantwoorden, zou moeten antwoorden is een drietal weken.

Reclame

wingman
Topic Starter

#4 , 22 mei 2008 11:28

Ik wil hier toch eens uitvoerig op antwoorden:

1) Er is wel een topic op waarin ik dit behandel

2) De aangeschrevene is niet steeds verplicht te antwoorden, al stuurt U er 5, ik denk dus niet dat er zo maar vanzelfsprekend een wettellijke termijn is

3) Indien U bvb in uw aangetekend schrijven iets plaatst in de aard van "....mocht ik van U binnen een termijn van 3 weken geen antwoord van U ontvangen, neem ik aan dat U akkoord bent met.....", telt dit in geen geval, en is daarom nog niet gewettigd. Ik bedoel hiermee dat U bepaalde conclusies zou mogen nemen in dat geval.

4) Als de zaak voor het gerecht komt is het feit dat de tegenpartij niet geaantwoord heeft, hoogstens een klein minpuntje in zijn nadeel.

5) Een termijn waarin de aangeschrevene logischerwijze, aangenomen dat hij wenst te aantwoorden, zou moeten antwoorden is een drietal weken.
Mag ik dan even de link naar die topic hebben ?
Na hetgeen ik hierboven heb gelezen vraag ik mij af wat het nut van een aangetekende zending is, behalve dat het kan aantonen dat U een brief heeft verzonden.
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

Terug naar “Administratief recht”