Herroeping collectieve schuldenregeling

Alflo
Topic Starter

Herroeping collectieve schuldenregeling

#1 , 29 jan 2015 12:07

Beste

Ik zou de collectieve schuldenregeling van mijn ex willen laten herroepen. Daar zij, sinds de collectieve schuldenregeling is aangevraagd, de huidige kosten op 2 maand tijd weer over de 500 euro zijn opgelopen (betreft buitengewone kosten en alimentatie)

Wat ik mij nu afvraag en niet direct vind, wat zijn de officiële modaliteiten: moeten er specifieke zaken in de brief zelf staan, moet dit per aangetekend schrijven naar de arbeidsrechtbank gestuurd worden,...

Wil advocaat vermijden, dat heeft me al zoveel gekost over de afgelopen jaren.

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jmartin

#2 , 22 feb 2015 22:17

of dat wel de oplossing zou zijn voor jou weet ik niet, maar zo ben je wel zeker dat uw alimentatie betaalt zal worden
indien buitengewone schulden u niet te laste gelegd kunnen worden zou ik eens naar het justitiehuis gaan daar kan je op dergelijke vragen antwoord krijgen van een advocaat gratis of de juiste richtlijnen verkrijgen maar zorg dat je voorrecht betreft alimentatie achterstand niet oploopt

AdvoBleyaert
Juridisch actief: Ja
Contacteer: Website

#3 , 23 feb 2015 08:59

Alimentatie en buitengewone kosten dienen na datum van collectieve schuldenregeling, onmiddellijk te worden betaald.
Neem contact op met de schuldbemiddelaar van uw ex en dring aan op directe betaling.
Zo niet kunt u zelfs met een gerechtsdeurwaarder laten uitvoeren voor schulden die ontstaan zijn ná datum toelaatbaarheid...

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 feb 2015 10:12

Alimentatie en bijzondere kosten dienen STEEDS betaald te worden bij mijn weten zelfs met voorrang.
Zullen ook in het vonnis staan als er toen reeds een alimentatie regeling was bij vonnis.

Rene

#5 , 23 feb 2015 11:28

Wat hierboven staat is waar, maar in praktijk dikwijls een een enorm probleem.
Ik vrees dat een herroeping niet gemakkelijk zal zijn.
Als de procedure nog maar 2 maand in voege is zal geduld veel oplossen. Maar ondertussen lopen de kosten wel door.
Ik heb de indruk dat de wetgeving enkel de schuldbemiddelaars goed uitkomt, maar de betrokken personen dikwijls in de kou staan.

Advies: Zo snel mogelijk probleem aankaarten bij alle SB, griffie arbeidsrechtband en ex. Best via AS, mail en gewone post.

Alflo
Topic Starter

#6 , 14 mei 2015 16:49

Mijn excuses voor laattijdige reactie over wat er verder is gebeurd. Heb een verzoek tot herroeping gericht aan de rechtbank.
Heb lang nagedacht of dat idd wel beter zou zijn, want nu is er effectief de verplichting dat deze betaald wordt.

Alleszins heeft bemiddelaar gezorgd dat de achterstal in orde is en de verdere maanden zijn wel betaald.

Rechter heeft voorlopig de coll schuldbemiddeling niet herroepen op voorwaarde dat mijn ex werk heeft gevonden binnen de 6 maanden, zodat er meer inkomsten zijn om de schulden te kunnen afbetalen

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”