Mijn man en ik dachten erover om dit jaar eindelijk ons eerste huisje te kopen in het Gentse. Helaas komen we met ons inkomen (ben zelf werkloos) momenteel niet aan een deftige lening om een groot genoeg huis van te kopen. Mijn man is deze week langs de hypotheekwinkel geweest en daar wisten ze hem te vertellen dat hij met wat geluk max. aan 120000 kon lenen op 25 jaar. Aangezien mijn man al 30 is wil hij er ook niet te lang meer mee wachten, zodat hij toch een eigen bezit heeft tegen mogelijke pensioen leeftijd.
Nu bedacht ik mij het volgende: wat als we een iets groter huis kopen (bvb 4 slaapkamers) en dit de eerste jaren gebruiken als opbrengsteigendom voor studenten. 4 slpkamers = 4 studenten = 4xhuur van bvb €250, dan komen we tot een maandelijkse opbrengst van €1000. met die opbrengst zou dan de lening worden afbetaald en ondertussen huren we zelf nog even van ons eigen inkomen tot ik een job heb en we er zelf willen intrekken.
Is dit een logische redenering? of zijn hier veel verborgen kosten aan?
ps: kleine opmerking: het beschrijf zou (deels) betaald worden door zijn vader, dus die kost is zou geen probleem mogen geven.