werknemer met zelfstanig bijberoep recht op uitkerin

JPV
Juridisch actief: Ja

Re: werknemer met zelfstanig bijberoep recht op uitkerin

#16 , 20 feb 2015 10:17

Geef dan eens de link van de webshop zoals die bestond, daaruit kan nog altijd véél afgeleid worden of de beslissing van de RVA al dan niet terecht was.

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Eric64
Topic Starter

#17 , 20 feb 2015 14:40

Ebay.be
Dit was een winkel via ebay.be.
Momenteel gesloten.
Was met alles in orde, btw nummer, per verkocht item een factuur, kwartaalaangiften.

JPV

#18 , 20 feb 2015 19:19

en hoeveel producten zijn er verkocht op jaarbasis? Was er een rechtspersoon opgericht (bvba, ...)?

Reclame

Eric64
Topic Starter

#19 , 20 feb 2015 19:48

het was een eenmanszaak, alle documenten liggen bij boekhouder en zou die moeten opvragen.
Het zal een kleine omzet zijn gelet ik vrijstelling van BTW aangifte heb verkregen en dus geen kwartaalaangiften meer moet doen. Dit dankzij lieftallige ex die me om de haverklap met andere dingen trakteert.
Ik heb er wel altijd op gelet na 18.00hr en niet in het weekend te handelen.
Hoe komt het dat er verschillen zijn volgens webwinkel? RVA oordeelt dat er 24/7 kan besteld worden, maar dat kan evengoed via fax of gsm of email, dus dat is volgens mij een kleinzielig excuus om te oordelen.
Dit jaar heb ik terug een werkloosheidsuitkering, dit betreft telkens economisch werkloos van max 2 a 3 dagen per maand in de wintermaanden, de vakbondsafgevaardigde heeft getelefoneerd met RVA dienst betwiste zaken of het nu wel of niet mag. Zij hebben geen concreet antwoord gegeven de uitkering moest maar aangevraagd worden en zien wat er volgt?????? Dus binnenkort terug dagje verlof nemen voor de uitnodiging in verband met een onderzoek naar uw zelfstandige bijberoep, dit tussen 09.00 en 16.00 uur terwijl ik net verklaard heb geen enkele activiteit uit te voeren tussen 06.00 en 18.00 uur.

JPV

#20 , 20 feb 2015 20:40

je mag me gerust eens de beslissing via pm doorsturen (eerste 2 pagina's zullen normaal gezien volstaan, de rest is standaardtekst). Vraag me af wat de volledige argumentatie is.

Ebay is natuurlijk wel geen gewone webshop, daar zitten een paar mogelijkheden in die je niet bij een standaard "statische" webshop zal hebben. Afhankelijk van wat je doet (veilingen bvb), kan het zijn dat er zich op die manier een probleem stelt.

Terug naar “Andere”