Wegens tijdelijke financiele problemen waaronder werkloosheid was ik enige tijd niet in staat de huur te betalen (totaalprijs 650 euro per maand). De verhuurder riep mij op in verzoening bij het vredegerecht maar ondertussen was ik reeds aan het afbetalen (nieuw werk gevonden) en schreef ik de vrederechter een brief dat ik die dag moest werken en bijgevolg niet kon komen maar dat ik bereid was iedere week stipt 250 euro ter afbetaling te storten, hetgeen ik ook doe. Die brief stuurde ik ook per aangetekend schrijven aan de advokaat van de verhuurder. Doch nu kreeg ik afschrift van een verzoekschrift (moet verschijnen begin april) om uitspraak te aanhoren van de vrederechter omdat de verhuurder mij er DIREKT wil laten uitzetten omdat hij zijn achterstallig geld ook DIREKT wil. Echter, ik kan niet begrijpen dat dit kan omdat ik echt iedere week 250 euro overmaak als afbetaling, dus 1000 euro per maand. De achterstal bedraagt drie maanden huur. Afgezien van die 1000 euro kan ik echter niets meer betalen voor de nieuwe huurtermijnen, doch dit zou ik willen betalen met mijn vakantiegeld begin juni, (alsook met de resterende 350 euro vervat in de 1000 euro per maand), voor nadien heb ik beloofd de huur steeds correct te zullen betalen.
De verhuurder neemt hier echter geen genoegen mee en eist onmiddelijke uitzetting! Is dat mogelijk en hoe gaat dit in zijn werk? Hoeveel tijd heb ik nog? Intussen betaal ik al enkele weken nauwgezet de afbetaling en daar wil ik ook mee doorgaan. Kan men mij desondanks van de ene dag op de andere uitzetten? En kan de verhuurder een deurwaarder sturen ook al betaal ik iedere week afbetaling? Kan hij die deurwaarder dan ook laten uitvoeren? Ik zou zeer dankbaar zijn voor elk antwoord want ik ben geen criminele wanbetaler maar had enkel last van tijdelijke problemen waar ik zelf niets aan kon doen.