maximum inkomen

dropke
Topic Starter

maximum inkomen

#1 , 06 mei 2008 20:55

ik start volgende maand terug te werken in een rusthuis, 20 uren per week.
ik kan als bijberoep in een creche gaan werken , dit op zelfstandige basis.
ik heb vijf kinderen ten laste, ben alleenstaande.

nu is m'n vraag hoeveel mag ik verdienen om geen bedrijfsvoorheffing te moeten betalen?
want als ik belastingen ga moeten betalen, dan hou ik er uiteindelijk niks of minder aan over dan dat ik enkel die 20 uren werk.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jean Menten

#2 , 17 mei 2008 16:21

Als zelfstandige zal je er sowieso beter aan doen om voorafbetalingen te doen bij de belastingen, zelfs al verdien je zeer weinig als zelfstandige. Op het einde van de rit gaan de belastingen je tewerkstelling als loontrekkende an je bijberoep als zelfstandige toch samenvoegen om de totaal verschuldigde belasting te berekenen.
Iemand die voorafbetalingen doet, krijgt een extra belastingvermindering voor zijn voorafbetalingen. Dat geldt trouwens niet alleen voor zelfstandigen, maar ook voor loontrekkenden. Niet dat het hier om fortuinen gaat, maar elke euro is toch mooi meegenomen.
mvg,

Jean Menten

Zjef

#3 , 17 mei 2008 17:32

En hoe doe je als loontrekkende voorafbetalingen ?

Reclame

Lex

#4 , 17 mei 2008 18:02

En hoe doe je als loontrekkende voorafbetalingen ?
Grapjas!

Zjef

#5 , 17 mei 2008 21:03

.
Iemand die voorafbetalingen doet, krijgt een extra belastingvermindering voor zijn voorafbetalingen. Dat geldt trouwens niet alleen voor zelfstandigen, maar ook voor loontrekkenden. Niet dat het hier om fortuinen gaat, maar elke euro is toch mooi meegenomen.

Lex

#6 , 17 mei 2008 21:50

Niet dat het hier om fortuinen gaat, maar elke euro is toch mooi meegenomen.
De kortingen die de staat geeft zijn, voor mij dan toch, het sop in de kolen niet waard.
Als ik mijn centen op een termijnrekening bij vb. Credit Europe zet dan krijg ik 4,59% NETTO(5,40% Bruto)

De korting die IK krijg van Didier Reynders en zijn 40 ROVERS is de moeite niet om te vernoemen en stel dat ik teveel betaal dan krijg ik hooguit mijn centen terug maar geen eurocent intrest.

çoit, ik heb wel een halve creché kinderen ten laste, een hypotheek en beroepskosten om af te trekken!

Rebel-with-a-cause

#7 , 18 mei 2008 16:51

In België moet je op ieder inkomen belasting betalen.

Bedrijfsvoorheffing is de voorafbetaling van de personenbelasting. De bedrijfsvoorheffing wordt berekend op het belastbaar loon.

Innana

#8 , 18 mei 2008 22:44

Dropke,

Je moet je geen zorgen maken, in een creche liggen de inkomsten zodanig laag en je werkt waarschijnlijk met een kostenforfait dus je zal nooit belastingen als zelfstandige moeten betalen. Eerder zal je er nog terugkrijgen van je job als loontrekkende.

Het meest fiscaal-voordelige beroep wat er is, is wel een creche houden.

Terug naar “Andere”