Maar man toch!neen, neen, ja tv bed en kastU hebt een huis?
U hebt een spaarrekening?
U hebt goederen?
geen auto
Als ik het goed begrijp valt de overeenkomst zijnde de nieuw akkoord waar de bank duidelijk vermeld wij gaan akkoord met een afbetaling van *** euro mits stipte betaling onder art 1134 ?
Komt geen bevrijding tot stand dan dient u de bank het bedrag te betalen dat u volgens de borg verschuldigd bent. Wat u daarover overeenkwam met die bank is onderworpen aan : “Art.1134.Alle overeenkomsten die wettig zijn aangegaan, strekken degenen die deze hebben aangegaan, tot wet. Zij kunnen niet herroepen worden dan met hun wederzijdse toestemming of op de gronden door de wet erkend. Zij moeten te goeder trouw worden ten uitvoer gebracht.”(Burgerlijk Wetboek).
Dus dat document dat nu ondertekend is zou dan niets meer waard zijn, gewoon nog een stukje vod dat vierkantig geklasseerd mag worden,@Goldman lees eens je kleine lettertekens op je origineel leningsovereenkomst van je vennootschap, het is dit document die telt.
Al de andere overeenkomsten waren tijdelijk, tot de sluiting van het faillissement.
Maar ik vraag me echt af daar je toch een auto en eigendommen heeft waarom heb je u persoonlijk faillissement niet aangevraagd , je zou sowieso verschoonbaar verklaard worden en die schuld had je vanaf dag 1 niet meer moeten betalen !!
Maar laat het ons eens weten hoe het afgelopen is.
Voor een persoonlijk faillissement hoeft je niet gedagvaard worden, kan dit zelf aanvragen en het is zelfs volledig kosteloos.
Kan mij toch niet persoonlijk failliet laten verklaren in een vennootschap het is een rechtspersoon dat failliet is.
maar eerst moeten ze mij toch dagvaarden.
Precies dezelfde woorden die de medewerker van 't OCMW gebruikte 24 maanden betaal je af dan plots kan het niet meer en dit omdat het faillissement gesloten is ronduit belachelijk. Volgens mij is een ondertekende akkoord ook een geldig document er is immers een afspraak waarbij de bank akkoord meegaat zolang ik de afspraak nakom. waarom heb ik dan betaalt ???Is de lening opgenomen in een notariële akte? Vermoedelijk niet. Als dat niet het geval is moet de bank u voor de rechtbank dagvaarden om te kunnen uitvoeren. Zorg dat u ondertussen de afbetalingsafspraak die u met de bank hebt stipt naleeft. U kan dat akkoord van de bank dan voor de rechtbank gebruiken om de vordering van de bank minstens ongegrond te laten verklaren voor hetgeen in strijd is met die afspraak en van de rechtbank dezelfde afbetalingstermijnen te bekomen.
Wel mijn boekhouder zei mij leg de boeken neer ga voorlopig in een klooster wonen zodat je tot rust kan komen. daar kunnen ze u niets maken.Voor een persoonlijk faillissement hoeft je niet gedagvaard worden, kan dit zelf aanvragen en het is zelfs volledig kosteloos.
Kan mij toch niet persoonlijk failliet laten verklaren in een vennootschap het is een rechtspersoon dat failliet is.
maar eerst moeten ze mij toch dagvaarden.
Alle situaties zijn verschillend maar dit word meer gedaan dan je denkt, je moet wel met alles rekening houden natuurlijk !
Ik kan je een pak faillissementen tonen waar de zaakvoerder ook zijn faillissement heeft aan gevraagd, en dit omdat de borgen veel te hoog zijn, banken zijn nu éénmaal geen liefdadingsinstellingen.
Als ik iemand heb die ik begeleid in een faillissement zal ik altijd een inventaris maken, wat heeft men te verliezen en wat heeft men te winnen bij een persoonlijk faillissement van de zaakvoerder.
Een zaakvoerder die ook zijn faillissement aanvraagt kan reeds na 6 maanden verschoonbaar verklaart worden, en zijn leven opnieuw herpakken !
En een faillissement komt nooit op één dag uit de lucht gevallen, waardoor de zaakvoerder toch persoonlijk veel regelingen legaal kan treffen.
Een rechter luistert naar een gedagvaarde als hij persoonlijk aanwezig is !!Best afwachtende houding innemen en alle uitgaven en inkomen noteren en meenemen naar de rechtbank bij een dagvaarding.
Normaal zal de rechter hier ook wel rekening mee houden denk ik hoop ik.
Je hoeft niet beschaamd te zijn, diegene die dit zegen hebben zelf nog nooit een risico genomen, en altijd gewerkt en op het einde van de maand hun centen gekregen, bij een zelfstandige komt de gebraden kippen niet uit de lucht gevallen, en ook het risico van klanten die niet betalen, zelfs hier lees ik de raad aan mensen om sommige facturen niet te betalen, zonder dat men 100% weet hoe de vork aan de steel zit.
Heb die raad niet opgevolgd omdat ik toch beschaamd ben over dat faillissement je geeft iets af waar je met hart en ziel aan gewerkt hebt
maar voor mij is het heel duidelijk bij een faillissement heeft niemand compassie eigen schuld dikke bult zeggen ze dan...
Wel Lowie bij mij was het zo ik heb een schrijven bekomen van de curator met een datum waar ik mag verschijnen (moet niet) voor een afrekeningsvergadering met zo lijstje van schulden, de bevoorrechte schuldeisers waren eerst betaald en dan kwamen de gewone schuldeisers dat was mooi in detail.Een rechter luistert naar een gedagvaarde als hij persoonlijk aanwezig is !!Best afwachtende houding innemen en alle uitgaven en inkomen noteren en meenemen naar de rechtbank bij een dagvaarding.
Normaal zal de rechter hier ook wel rekening mee houden denk ik hoop ik.
Er zijn drie soorten schuld eissers in een faillissement
1/ bijzonder bevoorrechte schuld eisers(vb hypotheek)
2/bevoorrechte schuld eisers( RSZ, belastingen)
3/ de gewone schuld eisers( gewone financieringen en de leveranciers)
En dat je geen afrekening heeft gekregen verbaast me zeer, je kan daarom vragen, de curator heeft normaal bij de sluitingszitting een uitleg waar al de centen naar toegaan zijn gegaan, en daarna krijg je dit nog eens toegestuurd bij je thuis.
wat ik gezien en gehoord heb dat is, dat maar een zeer klein deel(minder dan 10%) van de zaakvoerders aanwezig zijn op de sluitingsvergaderingen, dit vind ik een grote fout van deze zaakvoerders en geeft ook aan dat het hun weinig interesseert, en ook weinig respect tegen over de rechtbank.