een vennootschap dus kan niet genieten van verschoonbaarheid.Was u persoonlijk failliet of was het een vennootschap.
Als je persoonlijk failliet bent en het faillissement is gesloten ben je verschoonbaar verklaart ??
Dit zijn vragen om u een goed antwoord te kunnen geven .
Als ik het goed begrijp heb je voor je faillissement borg getekend bij de bank daar men bij jou om de centen komt. ?
Ja de bank kan na het sluiten het saldo in eens opvragen bij u.
Maar de soep word nooit zo heet gegeten als men ze opdient.
Je zal moeten onderhandelen met de bank om een afbetalingsplan te kunnen krijgen, wettelijk kan men na het sluiten van het faillissement onmiddellijk het saldo opeisen.
Maar de akkoord staat op mijn privé naam niet op vennootschapNeen dit akkoord bestaat niet meer, door de sluiting van het faillissement.
Het afbetalingsplan liep terwijl de vennootschap nog bestond, door de sluiting van het faillissement is de vennootschap ontbonden en is dit totaal iets anders, nu ben jij de enige die de schulden heeft, en voor de sluiting was je borg voor de vennootschap.
Maar je kan toch gaan praten !
dit doet er niet toe, de situatie is veranderd !Maar de akkoord staat op mijn privé naam niet op vennootschapNeen dit akkoord bestaat niet meer, door de sluiting van het faillissement.
Het afbetalingsplan liep terwijl de vennootschap nog bestond, door de sluiting van het faillissement is de vennootschap ontbonden en is dit totaal iets anders, nu ben jij de enige die de schulden heeft, en voor de sluiting was je borg voor de vennootschap.
dit doet er niet toe, de situatie is veranderd !Maar de akkoord staat op mijn privé naam niet op vennootschapNeen dit akkoord bestaat niet meer, door de sluiting van het faillissement.
Wanneer je borg geeft getekend voor een vennootschap en deze gaat in faillissement dan word onmiddellijk de borg aan gepord om reeds verder te betalen, in de plaats van de vennootschap ook al is er nog geen PV van schuldvordering.
Maar het akkoord en de lening hebben toch niets met de vennootschap te maken, of zie ik het verkeerd. Waarom een akkoord tijdens het faillissement dan wel.
Als je nu niet betaald dan zal je na drie maanden wel degelijk op de zwarte lijst komen.
- Die brief zou dan niets meer waard zijn ?
- 2 jaar betalen telt niet mee ik bedoel ik laat toch zien dat ik moeite doe om af te betalen
- Er is in die brief ook geen spraken van na 't sluiten van het faillissement gaan we de procedure herzien
- Er is zelf geen loonbeslag
- Ik staan niet geregistreerd op de zwate lijst
Neen want ik was geen kosteloze borgsteller de rechtbank was van mening dat ik als zaakvoerder geen kostloze borgsteller was.Sorry maar wist niet dat die lening voor de vennootschap was. Maar had hij geen bevrijding kunnen aanvragen als kosteloze borgsteller, met de nieuwe faillissementswet van 20 juli 2005.
http://www.advocatenkantoor-mattijs.be/ ... ntWet.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.winandvanrossum.flandersinte ... g=1&cat=33" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is juist, een zaakvoerder is nooit een kosteloze borgsteller, maar wel je vrouw kon dit wel zijn.
Neen want ik was geen kosteloze borgsteller de rechtbank was van mening dat ik als zaakvoerder geen kostloze borgsteller was.