digitale televisie

meesje
Topic Starter
Berichten: 475

Re: digitale televisie

#16 , 04 feb 2015 23:05

Nergens bij de bestelling staat een bepaald type vermeld.
Maar op de website staat duidelijk dat degene die een ouder model hebben dat kunnen inwisselen mits.......
Dan is het toch misleidend om aan nieuwe klanten een oud model te geven?
Het was niet in solden hoor! Ik verwachtte dus het nieuwste model te krijgen en niet lukraak een oud en een nieuw.
De voorwaarden zijn identiek voor het nieuwe model dat ik heb gekregen en voor het oude.
Bedrijven die een nieuw model van een product aan de man brengen braderen dan toch minstens hun oud model
als ze die stock niet willen vernietigen.
Indien ze hun oude stock willen wegwerken, waarom geven ze dan niet aan alle nieuwe klanten oude modellen alvorens met de nieuwe te starten?
Blijkbaar zit er geen enkele structuur in, hoe zou ik anders via een simultane bestelling twee verschillende modellen kunnen krijgen hebben.....

Ze hebben natuurlijk niet gemerkt dat ze aan één en dezelfde nieuwe klant twee verschillende toestellen hebben gegeven en zo de kat de bel hebben aangebonden.
Klanten die slechts één toestel nemen zullen het toch niet merken zullen ze gedacht hebben....en dan komt er ene voor twee toestellen tegelijk, kriigt die dan toch (toevallig) die twee verschillende toestellen en is het dan ook nog een moeilijke!

Blijft een voorbeeld geschikt voor handboek marketing om te tonen hoe het nu echt niet moet....
Laatst gewijzigd door meesje op 04 feb 2015 23:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Waar een weg is is een wil.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 13355

#17 , 04 feb 2015 23:18

Allemaal niet relevant. U bestelde 2 digicorders, u kreeg er 2. Juridisch gezien eindigt de discussie hier.

meesje
Topic Starter
Berichten: 475

#18 , 04 feb 2015 23:21

Allemaal niet relevant. U bestelde 2 digicorders, u kreeg er 2. Juridisch gezien eindigt de discussie hier.
Geluk dat er geen bij was die op anthaciet werkt of uit het museum kwam.
Waar een weg is is een wil.

Reclame

polk
Berichten: 440

#19 , 04 feb 2015 23:21

Ik begrijp u standpunt, maar juridisch heeft het bedrijf volgens mij niets misdaan. U mag er niet vanuit gaan dat, omdat u een bepaald ouder model digicorder gratis kan omruilen, dat u automatisch recht hebt op het allernieuwste model.

Mogelijks doet het bedrijf een toegeving als u uw verhaal doet bij haar klachtendienst, of als u met veel lawaai uw beklag doet in een fysieke winkel op een druk moment, maar u kan het bedrijf niets verplichten.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#20 , 04 feb 2015 23:45

Klacht indienen bij de jury voor ethische reclame: http://www.jep.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
De website van het kabelbedrijf schept inderdaad de indruk dat je als nieuwe klant wel het nieuwe model gaat krijgen.
Juridisch op het scherp van het mes. Ethisch dubieus.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mcarma
Berichten: 34

#21 , 05 feb 2015 12:24

Heb hetzelfde voorgehad, alle, het is te zeggen, ik was al lang klant en had een HD digicorder en bestelde een nieuwe. De nieuwe was veel sneller, dus gevraagd om oude om te wisselen. Diende toen ook 25 of zelfs 50 euro te betalen. Een nieuwe huren was gratis, opzeggen ook. Dus gewoon 1 huur opgezegd, de oude binnnengebracht, dag later terug een nieuwe aangevraagd en een nieuwe gekregen. Moet je natuurlijk wel twee keer over en weer of 1 maand huur (8 euro?) dubbel betalen maar heb je wel een nieuwe.

bambipower
Berichten: 1034

#22 , 05 feb 2015 19:03

er is wel degelijk een verschil merkbaar aan de de decoders. Het logo van telenet heeft een ander kleur.

Op tik van uwe tak maken zal niets uithalen, zij zijn een klantenvereniging, en zijn dus niet van telenet zelf. Zij zijn daar allemaal klanten, net zoals jij. Mocht je natuurlijk geluk hebben dat je oude model stuk gaat :twisted: kan je je beroepen op garantie waardoor je ander toestel krijgt (en hopelijk een nieuw model) :twisted:

Vandebos
Berichten: 16087

#23 , 05 feb 2015 19:13

er is wel degelijk een verschil merkbaar aan de de decoders. Het logo van telenet heeft een ander kleur.

Op tik van uwe tak maken zal niets uithalen, zij zijn een klantenvereniging, en zijn dus niet van telenet zelf. Zij zijn daar allemaal klanten, net zoals jij. Mocht je natuurlijk geluk hebben dat je oude model stuk gaat :twisted: kan je je beroepen op garantie waardoor je ander toestel krijgt (en hopelijk een nieuw model) :twisted:
Beetje beter lezen.... Het Mechelse bedrijf heeft een personeelslid in dienst van wie een deel van haar dagtaak erin bestaat een forum als tik te volgen om juist klachten over hun dienstverlening op te volgen en indien nodig te begeleiden. Zij zijn dus gegarandeerd NIET allemaal klanten.

Franciscus
Berichten: 39080
Juridisch actief: Nee

#24 , 05 feb 2015 20:51

Ben een 14 dagen geleden per toeval in een verkooppunt geweest. Twee personen voor mij hadden blijkbaar een defecte recorder die kregen het laatste nieuw model.
Er kwam nog een dame binnen die vlug iets vroeg ....zij had blijkbaar ook een andere digicorder gekregen maar haar 'kaart' niet meegekregen... daar hoord eik ook tegen zeggen is iw het nieuwe model niet meer nodig mevrouw. Blijkbaar kan men er ook mee tegelijk mee opnemen....

bambipower
Berichten: 1034

#25 , 05 feb 2015 22:20

ja, charlotte van telenet Vandenboss... vind je ook op http://www.userbase.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Consumenten Koop”