In uw tuin denk ik niet dat men veel kan zeggen ook al staat het in in het reglement van mede-eigendom. U mag wel een tuinhuis zetten ?
Is er een syndicus?
Zijn er eigenaars tegen?
Er staat niets in het reglement over een verbod op een tuinhuis. ENKEL een schotel mag niet. Dat is de enige uitzondering blijkbaar ..
Ja er is een syndicus. Nog geen idee of ze er tegen zijn, maar waarom is er dan een algemeen verbod in het reglement? Of is zo'n reglement gewoon copy/paste en zet men daar quasi altijd identiek hetzelfde in?
Als de andere flats zicht hebben op jouw tuin kan dat een invloed hebben op hun verkoopsprijs. Toegegeven het is vergezocht maar de reden tot verbod is is het algemeen juist hierdoor, dat ze de waarde van de anderen hun mede-eigendom nadelig beïnvloedt.
Eigenlijk heeft slechts 1 flat zicht op mijn tuin zoals ik al melde. De anderen niet, omdat de tuin volledig afgescherm is door struikgewas. En ik heb plaatsen in mijn tuin die ook NIET zichtbaar zijn bij die ene buur, omdat ze uit zijn gezichthoek zich bevinden.
Als de andere flats zicht hebben op jouw tuin kan dat een invloed hebben op hun verkoopsprijs. Toegegeven het is vergezocht maar de reden tot verbod is is het algemeen juist hierdoor, dat ze de waarde van de anderen hun mede-eigendom nadelig beïnvloedt.
Dat is het geval als er zo'n lelijk gedrocht zichtbaar voor potentiele kopers aan een gevel hangt of ze zien boven op het dak zoiets lelijk hangen.
Maar dat geldt toch niet voor een achtertuin? Ik zie potentiele kopers al een verrekijker nemen, die schotel bij de buurman (ikzelf) zien staan en zeggen: Fuck zoiets lelijk! Ik wil uw appartement niet meer kopen .. zoals je zelf zegt is dat toch erg vergezocht in dit scenario?