ik ben schuldeiser

nanchri
Topic Starter

ik ben schuldeiser

#1 , 22 jan 2015 12:31

hallo ,

mijn ex heeft jaren geen onderhoudsgeld betaald voor de dochter , na ik een beslag kon laten doen is hij in collectieve geweest .

ik ben dus veel kwijt van het achterstallig onderhoudsgeld :(
ieder jaar moet er dan een bedrag betaald worden voor de aflossing .

in 2014 is dit niet gebeurt , na een aantal mail te hebben gestuurd kreeg ik dit nu als antwoord :

Beste

De collectieve verloopt erg moeilijk.
Ik heb onvoldoende provisie om de verschillende schuldeisers naar evenredigheid te betalen, waaronder jullie.

Ik ben aan het kijken om dat op te lossen.

ik vind dit toch niet kunnen , verliezen zoveel van hun schulden en doen nog niets om het in orde te doen blijkbaar ?

kan dit zomaar ?
groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 jan 2015 13:01

Het is de schuldbemiddelaar die dit moet regelen, maar als er geen geld voorhanden is, dan kan ook niet betaald worden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

nanchri
Topic Starter

#3 , 22 jan 2015 13:11

ja idd , maar wat gebeurt er dan ? blijft de schuldbemiddeling dan verder lopen of kan ze stopgezet worden ?
da klein beetje da ik nog overhoud door die stomme schuldbemiddeling wil ik echt wel hebben hoor .

Ze zeggen altijd onderhoudsgeld daar kan je niet onderuit maar hier in België wel dus . je moest eens zien wat er op de lijst stond van schuldeisers ...belachelijk dat dit goedgekeurd werd .

Reclame

nanchri
Topic Starter

#4 , 22 jan 2015 13:23

ja idd , maar wat gebeurt er dan ? blijft de schuldbemiddeling dan verder lopen of kan ze stopgezet worden ?
da klein beetje da ik nog overhoud door die stomme schuldbemiddeling wil ik echt wel hebben hoor .

Ze zeggen altijd onderhoudsgeld daar kan je niet onderuit maar hier in België wel dus . je moest eens zien wat er op de lijst stond van schuldeisers ...belachelijk dat dit goedgekeurd werd .

sloeberken

#5 , 22 jan 2015 13:42

Hij heeft toch altijd inkomen al was het een leefloon van het OCMW
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

nanchri
Topic Starter

#6 , 22 jan 2015 13:51

Idd Sloeberken , hij werkt zelfs ...daarjuist een telefoontje gedaan met de arbeidrechtbank . ik kreeg daar ook te horen als er geen geld is kunnen ze niet betalen . makkelijk toch die schuldbemiddeling .

van de bijna 7000€ achterstallig onderhoudsgeld krijg ik 7x148€ . en zelfs dat lukt niet .
de pabo die als schuldeiser staat zal er niet van wakker liggen . schandalig is het .

sloeberken

#7 , 22 jan 2015 14:01

U advocaat eens laten deze zaak regelen, onderhoudsgeld moet altijd betaald worden.

Als je een vonnis hebt moet je gewoon een deurwaarder opdracht geven zijn leefloon in beslag te nemen, niet aan de bemiddelaar vragen.

Ook hier eens kijken: http://www.eerstehulpbijschulden.be/sch ... ingen-davo" onclick="window.open(this.href);return false;

Bron: http://ouders.tweehuizen.be/p_380.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor loonbeslag zijn er grenzen, behalve voor achterstallig onderhoudsgeld. De deurwaarder mag met andere woorden voor de betaling van achterstallig onderhoudsgeld beslissen tot een onbegrensd loon- of goederenbeslag, eventueel het volledige inkomen van ouder A. Beslag mag gelegd worden op het loon van ouder A of op het vervangingsinkomen van ouder A (werkloosheid, ziekte, invaliditeit, pensioen). Voor de betaling van achterstallig onderhoudsgeld mag de deurwaarder beslag laten leggen op het volledige leefloon. Op leefloon mag enkel beslag gelegd worden ten gevolge van wanbetaling van het onderhoudsgeld.

nanchri
Topic Starter

#8 , 22 jan 2015 16:26

hij is dus in collectieve gegaan hé ...met andere woorden kan ik niets doen .
het gaat om de bedragen die in de collectieve zitten die hij jaarlijks moet afbetalen . daar is nu geen budget voor

denlowie

#9 , 22 jan 2015 16:35

Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken

#10 , 22 jan 2015 17:14

hij is dus in collectieve gegaan hé ...met andere woorden kan ik niets doen .
het gaat om de bedragen die in de collectieve zitten die hij jaarlijks moet afbetalen . daar is nu geen budget voor
heeft er niets mee te maken, onderhoudsgeld voor de kinderen gaat voor op alle andere schuldeisers.

nanchri
Topic Starter

#11 , 23 jan 2015 09:01

@ sloeberken ..

het maandelijkse onderhoudsgeld ontvang ik via de advocaat hoor .
het gaat echt om de bedragen die opgenomen zijn in de collectieve

chantika

#12 , 23 jan 2015 09:20

De schuldbemiddelaar is uit op een verjaring, maar die kan in sommige gevallen geschorst worden. Raadpleeg u advocaat.

Alflo

#13 , 29 jan 2015 20:53

Nanchri, hoe komt het dat je van de totale schuld maar 7x 148euro krijgt?

Kan de collectieve schuldbemiddelaar zoiets beslissen wanneer hij aan het dossier begint?

Franciscus

#14 , 29 jan 2015 22:51

U had vermoedelijk geen vonnis voor het niet betalen van de achterstallen.... klopt dat.

nanchri
Topic Starter

#15 , 15 feb 2015 10:13

@ alflo , dit is zo beslist het het collectieve plan . dit heeft de rechtbank dus goedgekeurd want ja als er geen gels is kan je niet meer vragen kreeg ik te horen van mijn advocaat

@ franciscus , ik had een vonnis voor dit onderhoudsgeld . Ik had loonbeslag laten doen en dan gaat hij in colectieve

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”