Hieronder alvast een korte schets zonder momenteel in groot detail te treden.
Mijn grootmoeder is enkele maanden geleden overleden en sindsdien zijn de problemen begonnen. Het is zelfs zover gekomen dat mijn 3 tantes mijn moeder willen aanklagen voor diefstal(!).
Mijn ouders deden veruit alles qua zorg voor mijn grootmoeder maar wat ook wilt zeggen dat zij een volmacht hadden op haar rekening. Zo goed als alles qua betalingen/financieel beheer werd door mijn ouders uitgevoerd. Na haar dood zijn mijn ouders ook weeral de enige die de opruiming van het huis voor zich moesten nemen. Voor alle duidelijkheid, mijn grootmoeder woonde in een sociale woning en had amper tot geen kapitaal of iets anders van waarde. De inboedel is grotendeels naar de kringloopwinkel gegaan en sommige andere zaken werden verkocht om mee de begrafenis te financieren.
Nu hebben mijn 3 tantes geld geroken (die er niet is) en beschuldigen mijn moeder van diefstal van geld & inboedel.
Aangezien ik niets van het juridisch systeem ken zou ik graag weten wat waarschijnlijk nu de volgende stappen zullen zijn en welke gevolgen hier zullen zijn voor mijn ouders? Je kan je voorstellen dat dit voor mijn moeder zowat de ergste nachtmerrie is.........
Alvast bedankt voor enige uitleg, advies & tips!
PS: Indien in fout subforum, mijn excuses.