cheque op naam

BriTT242
Topic Starter

cheque op naam

#1 , 11 jan 2015 11:17

Hallo,

Ik ben uitbater van BVBA XXX en heb als uitbating - fictief- café De Kroon. Een klant schrijft aan mij cheques uit op naam van Café De Kroon. De vergissing is aannemelijk, aangezien ik ook deze handelsbenaming prominent op mijn facturen plaats. Mijn vraag is tweeërlei: Kan de bank deze cheques weigeren te crediteren op mijn rekening. Het antwoord hier kan ik wel raden. Maar ook: Moet de bank deze cheques weigeren of kan ze hier wat goodwill tonen?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 11 jan 2015 11:27

Waarom weigeren? Er is hier geen discussie over de begunstigde!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

berenod

#3 , 11 jan 2015 12:05

En een onderneming heeft normaal gezien zowel de ondernemingsgegevens (de bvba) als de vestigingsgegevens geregistreerd, beide gemakkelijk op te zoeken in de kbo.

Onder de vestigingsgegevens zou je dan normaal "café de kroon" als naam van de vestigingseenheid moeten vinden, met bijhorend adres, dat trouwens anders kan zijn dan het adres van de bvba.

Reclame

AlwaysLearning

#4 , 24 jan 2015 00:30

Heb zelfde probleem regelmatig aan de hand: bank MOET hier zeker geen probleem van maken. In mijn geval wordt het steeds aanvaard.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 jan 2015 06:52

Normaal geen probleem.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

basejumper

#6 , 24 jan 2015 23:49

de bank moet natuurlijk niets. En uiteraard kan soepel zijn altijd.maar wie heeft het gedaan als het fout loopt? Juist...Toch niet zo moeilijk om aan je klanten te vragen de cheque correct uit te schrijven?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Bank & Beurs”