Overheveling site naar nieuwe webmaster/hosting

Paul Huurder
Topic Starter

Overheveling site naar nieuwe webmaster/hosting

#1 , 28 sep 2013 19:27

Hallo,

Ik weet niet of dit topic op de juiste plaats staat (anders mag het door een mod verplaatst worden).

Ik zal mijn verhaal zo kort mogelijk proberen uit te leggen.

Ik beheer een site, die op dit moment nogal verouderd is. Vorig jaar (februari 2012) vragen wij aan onze webmaster/hosting om een nieuwe site te maken. Die zou online komen op 17 juli 2012.

Door onze verhuisproblemen (zie mijn topic van mei 2012), hebben we beslist om dit even in de koelkast te steken.
In september 2012 halen we het er terug uit met de bedoeling de nieuwe site klaar te hebben tegen kerstmis 2012, uiterlijk voor nieuwjaar.

Dit is niet gelukt en wordt er beslist om de site op 19 januari 2013 online te zetten (verjaardag van de site).
Is ook niks van gekomen (telkens doordat webmaster/hosting niet tijdig klaar was).

Dan was de nieuwe datum 6 juni 2013 (D-day). Volgende datum opnieuw 17 juli 2013, we zijn nu 1 jaar later.

Dan was het begin augustus, september. Nu zijn we eind september en ons geduld is op. Geen nieuwe site, betaalsysteem op oude site ligt plat (webmaster wou dat niet meer veranderen omdat het toch maar voor heel eventjes was). Op mails reageert hij niet of amper.

Dus zijn we op zoek gegaan naar een andere webmaster/hosting. Die hebben we gevonden, en willen dus alles overdragen naar de nieuwe.

Maar dan begint het. Oude hosting doet moeilijk over de overname (intelectueel eigendom enzo.) Wij hebben NOOIT een contract getekend met deze hosting, facturen altijd betaald, domeinnaam staat op onze naam. Dus denken we dat we de volledige rechten hebben.

Het is de bedoeling om alles over te zetten (oude site MET werkend betaalsysteem) en vanuit die site gaan we een nieuwe site maken.

Wat kan oude hosting juridisch doen tegen ons?
Vriendelijke groeten,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Paul Huurder
Topic Starter

#2 , 29 sep 2013 16:32

Niemand?
Vriendelijke groeten,

ddanck
Contacteer: Website

#3 , 30 sep 2013 18:16

Wie heeft de oude website geschreven?
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Paul Huurder
Topic Starter

#4 , 30 sep 2013 18:39

Dat is een lang verhaal.

De oorspronkelijke template van de site is al meer dan 13 jaar oud. Ik weet zelfs niet wie dit heeft geschreven.
We hebben die "gekregen" en laten aanpassen naar onze site.

Maar in de loop van de jaren is onze site zodanig verandert dat er niks meer heel blijft van de originele template.

Schrijven deden we samen (zowel hij als programmateur, als wij html ed).

Ik heb hem vandaag aan de lijn gehad en hij wil het eventueel regelen zonder advocaten, ook alles vrijgeven. Indien we tot een minnelijke schikking komen (geld).

Wat nu?
Vriendelijke groeten,

Paul Huurder
Topic Starter

#5 , 08 okt 2013 18:24

AdvoDanck u hebt een privé-bericht.
Vriendelijke groeten,

Paul Huurder
Topic Starter

#6 , 07 jan 2015 17:19

Ondertussen is er een vonnis dat hij de gegevens moet afgeven. Helaas weigert hij. Hoe kan ik hem dwingen om toch alles af te geven?
Vriendelijke groeten,

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 07 jan 2015 18:38

Wat staat er juist in het vonnis?
Is dat al betekend?
Is er een dwangsom voorzien?

Paul Huurder
Topic Starter

#8 , 07 jan 2015 19:01

Letterlijke woorden: "Beveelt de afgifte van een export van alle (mysql) databases, te exporteren uit phpmyadmin, dit met alle inloggegevens en wachtwoorden."

Wij zijn wel veroordeeld tot betalen van achterstallige facturen (heb ik reeds gedaan).

Er is geen dwangsom voorzien. Tegenpartij heeft laten betekenen op 8 december 2014. Dit omdat ze dachten dat we niet konden betalen. Ik heb betaald op 18 december 2014. Maar nog steeds geen gegevens ontvangen. Terwijl we nu al 30 dagen na betekenen zijn.
Vriendelijke groeten,

Paul Huurder
Topic Starter

#9 , 07 jan 2015 19:11

Nog vergeten te vermelden. Vonnis is uitvoerbaar bij voorraad.
Vriendelijke groeten,

Vandebos

#10 , 07 jan 2015 20:05

Morgen een gerechtsdeurwaarder in de arm nemen en deze het vonnis laten uitvoeren.

Ik veronderstel dat u reeds enige keren de tegenpartij bij geschrift heeft verzocht om de data in kwestie?

Paul Huurder
Topic Starter

#11 , 07 jan 2015 20:10

Ok, Ik neem morgen contact op met mijn advocaat en geef haar de opdracht om een deurwaarder aan te spreken.
Inderdaad al verschillende keren hebben we gevraagd (via mijn advocaat) achter deze bestanden. Tegenpartij reageert gewoon niet.
Vriendelijke groeten,

giserke

#12 , 07 jan 2015 21:32

Voorlopig geen deurwaarder sturen omdat het over een redelijk technische kwestie gaat en het risico dat die persoon al uw gegevens wist redelijk groot is.
U kan dan wel een schadevergoeding eisen, maar de data bent U toch kwijt.

Mijn advies is een compleet nieuwe website laten ontwerpen met alle nieuwe technische mogelijkheden er bij.
De content op uw oude website manueel copy/pasten naar notepad voor de tekst en de foto's offline bewaren.
Voor het betalingssysteem heb je waarschijnlijk ook een lijst met contactpersonen? Over hoeveel personen/ klanten gaat dat?
Normaal moet U die lijst kunnen recupereren uit uw boekhouding? Dan kan de nieuwe webmaster die exporteren naar de nieuwe website.

sloeberken

#13 , 08 jan 2015 00:10

En had je nooit de inlog gegevens niet, je moet zo een website toch goed kunnen beveiligen met geheim paswoord, en dat kun je toch zomaar niet aan iemand anders overlaten.
U domeinnaam blijft u eigendom. Hosting is een plaatsje op een harde schijf van een webserver, dat blijft altijd eigendom van de eigenaar van de server, jij huurt dat stukje.

Zit in die materie daar ik ook veel websites maak, maar zo een systeem met een betaalsysteem, moet je in handen geven van een firma met contracten, en niet zomaar iemand dit toevertrouwen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Paul Huurder
Topic Starter

#14 , 08 jan 2015 07:49

De nieuwe site is zo goed als klaar. Maar sommige stukken, zoals blog kan ik nog niet op de nieuwe site zetten aangezien ik die data niet heb.
Paswoorden had ik allemaal, maar hij heeft deze gewijzigd toen we in proces geraakten.
Vriendelijke groeten,

Paul Huurder
Topic Starter

#15 , 08 jan 2015 07:53

Betaalsysteem is volledig veilig hoor. Heb trouwens al het nieuwe betaalsysteem in de nieuwe site staan.
Het gaat nu vooral om de blog, en de overdracht naar de nieuwe server (nu gaan de mails ook nog altijd via hem).
Vriendelijke groeten,

Terug naar “Andere”