verpachten van landbouwgrond

modern
Topic Starter

verpachten van landbouwgrond

#1 , 22 okt 2006 21:28

Hoe kan ik het best mijn stuk landbouwgrond verhuren aan een landbouwer.
Zonder het risico te lopen dat ik problemen krijg met het stopzetten van het huurcontract ?
En wat moet er in zo een contract staan.

Vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 22 okt 2006 21:59

VGM
Contacteer: Website

#3 , 12 dec 2006 23:54

Laat geen boer op uw land ook al is het mondeling want je krijgt er hem niet meer af en je bent na een tijdje je land kwijt . De landpacht het gevaarlijkste zootje in het burgerlijk wetboek.
Slechts een antwoord van de meer dan 690 ( op heden ) beschikbare vastgoed gerelateerde berichten op de non-profit site http://www.vastgoedforum.com met gedetailleerde zoekfunktie

Reclame

babette7

#4 , 06 mei 2008 16:50

is er geen mogelijkheid om via seizoenspacht of kosteloos gebruik toch een boer op je land te laten en hem er dan ook weer af te krijgen?

Lex

#5 , 11 mei 2008 11:07

Seizoenspacht is een overeenkomst die enkel kan gesloten worden tussen landbouwers onderling.

Sedlex

#6 , 11 mei 2008 20:46

Ik bevestig.

Zo'n gevaarlijke figuur, de landpacht. Voor eenmaal is de boutade "eens een boer op je land zit, krijg je hem er niet meer af", wel vrij correct...

Laat het nog liever braak liggen, en verhuur het aan een paardenliefhebber die er zijn paarden op zet. Nog liever dat dan te verpachten...

HANS33

#7 , 05 nov 2008 22:38

Seizoenspacht is een overeenkomst die enkel kan gesloten worden tussen landbouwers onderling.
Wat is de voorwaarde om als "landbouwer" gezien te worden ivm seizoenspacht? Ik heb als "hobbyboer" een uitbatingsvergunning van de gemeente en ben aangesloten bij Sanitel. Kan ik een deel van mijn landbouwgrond verpachten via seizoenspacht?
Klopt het dat zolang ik minstens jaarlijks zelf 1 bewerking (zoals ploegen) op die grond doe dat kan gezien worden als seizoenspacht en ik desgewenst het volgende seizoen opnieuw zelf kan beschikken over de grond?

Terug naar “Andere”