Ontbinding internet abonnement

cordoso
Topic Starter

Ontbinding internet abonnement

#1 , 03 apr 2008 18:57

Hallo,

Ik heb een internet abonnement bij E-Leven.
Hier ben ik zeer ontevreden mee, omdat de snelheid de laaste week heel traag is. Verder is de helpdesk zeer slecht bereikbaar enz. Dit is bij meerdere mensen het geval.

Nu had ik bij het aansluiten ook al veel problemen met hun, omdat hun nooit mij inloggegevens hebben opgestuurd, deze kreeg ik nadat ik al een maand internet had.
Ik heb nooit een contract ontvangen/ondertekend.

Het enige wat ik van hun heb ontvangen zijn de inloggegevens en de rekeningen.

Ik heb mijn abonnement via hun site aangevraagd, en ben akkoord gegaan met de aankoopsvoorwaarden.
Van andere gebruikers heb ik vernomen dat hun wel een contract hebben gekregen en ondertekend.

Sta ik in mijn recht om direct het contract op te zeggen, omdat ik geen contract heb?
Wanneer spreekt de belgische wet van een overeenkomst?

Hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
master in law

#2 , 03 apr 2008 19:17

In het Belgisch recht hanteert men het principe van het consensualisme.De loutere wilsuiting van de partijen is voldoende , verder zijn er geen vormvereisten inzake koop-verkoop van goederen en diensten.Een geschrift is dus niet vereist voor de geldige totstandkoming van de overeenkomst , het kan wel handig zijn bij de bewijsvoering.
Ik raad u aan de voorwaarden nog eens grondig door te lezen en na te gaan of er geen contractuele fout in hoofde van de verkoper van de dienst bestaat.
damihi factum dabo tibi ius

cordoso
Topic Starter

#3 , 03 apr 2008 19:32

Helaas zijn hun algemene voorwaarden in het frans.

http://www.e-leven.be/pdf/cond_gen_res.pdf

Is er misschien iemand, die heel even tijd heeft om te kijken of er ergens iets mogelijk is?

Hun blijven bij deze toch in gebrekkigheid?

- internet nu al een week langzaam, zonder enig bericht. (bij meerdere klanten)
- Word niet geantwoord op mails, die naar de helpdesk worden verstuurd.
- Vertellen aan de telefoon dat het aan de lijnen ligt van de maatschappij waar ze de lijnen gebruiken, echter zegt deze maatschappij (scarlet) dat er geen enkele problemen zijn.
- geen contract opgestuurd.
- Algemene voorwaarden niet beschikbaar in het Nederlands/Engels.
- Als de download limiet wordt bereikt, zullen ze de downloadsnelheid omlaag brengen, als dit het geval zou zijn, staat er in de voorwaarden dat ze je eerst waarschuwen via de mail. Dit is ook nooit gebeurd.

Sta ik hier sterk mee?

Reclame

Padrino

#4 , 06 mei 2008 02:55

Beste,

Ik weet niet of het probleem ondertussen al is opgelost, toch maak ik graag de volgende bemerkingen

Aangezien de algemene voorwaarden eenzijdig in het frans werden opgesteld, zijn ze voor u niet bindend. U bent er niet door verbonden. Er is echter wel sprake van een overeenkomst los van het feit of u een contract ondertekend hebt of niet.

Al hetgeen bepaald is in de algemene voorwaarden (overeenkomst van bepaalde duur, opzegvergoedingen en dergelijke) geldt niet voor u. De overeenkomst moet dan ook beschouwd worden als zijnde van onbepaalde duur en kan te allen tijde eenzijdig worden opgezegd zonder het betalen van een opzegvergoeding (in uw geval: cfr algemene voorwaarden).

Wat u ook altijd kunt doen is de FOD economische zaken inlichten, en deze instelling laten bemiddelen. Uit de feiten lijkt me duidelijk dat deze instelling niet in staat is om hun diensten degelijk aan te bieden aan een nederlandstaglige consument.

Vertrouw niet blindelings op deze reactie, maar contactuur zelf een raadsman om u bij te staan indien nodig.

Mvg

mapleleiah

#5 , 06 mei 2008 12:00

Het is mijn ervaring dat bij technische problemen je van het kastje naar de muur wordt gestuurd ... de Provider steekt het op de beheerder van de telefoonlijnen en omgekeerd. Of ze gaan allebei het magische woord "binnenbekabeling" laten vallen. Op dat vlak ga je weinig bereiken.

Je kan proberen aan te brengen dat je geen contract getekend hebt, maar zoals reeds gezegd kunnen er andere tekenen zijn dat je akkoord ging met de overeenkomst, bv. als je al facturen betaald hebt.

Ik zou een aangetekende brief opstellen met daarin uw grieven en eventueel eisen en de vraag om binnen de 14 dagen voor een oplossing te zorgen. Levert dit niets op, contacteer dan de ombudsdienst voor de telecomsector of de economische inspectie. Deze diensten hebben geen juridische macht, maar soms helpt hun bemiddeling wel.

Groeten,

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Terug naar “Andere”