Aanpassen omgangsregeling

Günther
Topic Starter

Re: Aanpassen omgangsregeling

#16 , 04 jan 2015 23:05

Ze is Vietnamese ja. Maar ze is in België vanaf haar 3 jaar. Ik zie niet in waarom het dan anders zou zijn hoor.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Günther
Topic Starter

#17 , 04 jan 2015 23:07

Trouwens: als ze graag naar 'geboorteland' gaat, mij niet gelaten. Ik vang de kinderen wel op hoor. Geen enkel probleem. Met alle plezier zelfs.

JPV

#18 , 05 jan 2015 08:00

Ze is Vietnamese ja. Maar ze is in België vanaf haar 3 jaar. Ik zie niet in waarom het dan anders zou zijn hoor.
omdat het dan logisch zou zijn dat ze haar ouders gedurende een iets langere periode zou bezoeken en daarbij direct haar kinderen de kans geven hun grootouders te bezoeken. Bezie het dan als een vakantie + bezoekrecht voor de grootouders.

Als ze daar natuurlijk geen actieve familiebanden heeft, is het een andere zaak.

Reclame

Günther
Topic Starter

#19 , 05 jan 2015 08:06

Haar ouders en broers zijn allemaal in België en wonen hier al 36 jaar. In Vietnam zijn er geen directe familieleden van de kinderen. Neven en nichten van mijn ex wel natuurlijk. Maar dat lijkt me nu niet meteen een reden om een maand naar ginder te gaan.

JPV

#20 , 05 jan 2015 08:22

dat zou wel een argument kunnen zijn. Spreekt ze Vietnamees?

Günther
Topic Starter

#21 , 06 jan 2015 12:03

Mijn ex spreekt Vietnamees. Mijn kinderen geen woord.

Günther
Topic Starter

#22 , 24 feb 2015 11:47

Uitspraak rechtbank is binnen. Ondanks het vonnis dat er is omtrent de week - week regeling, werd beslist dat mijn ex 3 weken krijgt in juli om met de kinderen op vakantie te gaan. Motivatie: 'de rechtbank acht het verrijkend voor de kinderen. Vader krijgt de toestemming om te skypen'. Meer staat er niet in. Heel summier me dunkt. Een bestaand vonnis kan dus zomaar gewijzigd worden! En dan nog op deze manier. Ik ben natuurlijk MAAR de vader. En mijn reisplannen zijn niet belangrijk.
Ik ben benieuwd wat ze hier in beroep mee gaan doen. Een bestaand vonnis heeft toch bindingskracht? Trouwens als je al naar de rechtbank gaat om je vakantie te regelen ... Och ja.

Terug naar “Echtscheiding”