3 maanden geleden kocht ik een seat ibiza van 2000 met 199.000 km bij een garage.
Nu 3 maanden later heb ik problemen met mij koppeling (de wagen ontkoppelt niet meer zoals het zou moeten)
Na een telefoon gesprek met mijn garagist wilt deze dit niet onder garantie maken omdat er 1. geen garantie bij de wagen zat 2. omdat het een slijtend onderdeel is wat volgens hem nooit onder garantie valt en 3. omdat wagens van deze ouderdom en prijsklasse nooit onder garantie vallen volgens hem.
Nu heb ik ergens gelezen dat als je bij een garage koopt dat je dan recht hebt op minstens 1 jaar garantie.
Nu zien ik wel nu pas bij het terug bovenhalen van de verkoopsovereenkomst dat de garage een "verkoopsovereenkomst tussen particulieren" heeft opgesteld.
En hier staat op vermeld zonder enige vorm van garantie.
Nu op de verkoopsovereenkomst tussen particulieren gebruikt hij de naam van zijn bvba.
Ik had dit bij het ondertekenen niet gezien anders had ik ook niet getekend.
Mag dit zomaar allemaal als garage toch particulier verkopen?
Nu spreken we toch al snel over 300-500 euro aan kosten op een wagen die mij 1900 heeft gekost.
Is er een of andere manier waardoor de garagist waar ik die wagen heb gekocht toch aansprakelijk is?