Maar omdat ik in de knoei zit om mijn kosten terug te krijgen omdat zoveel dokers een bvba hebben en dus afkomen met de briefjes waar geen kwitatie aan zit ben ik op zoek naar de wettelijke basis die dat verschil verklaart, want het houdt geen steek!
Weet u nog de verplichte invoering van de witte kassa? De hele horecasector sprong recht, want ze konden zo niets meer in het zwart doen. Ze zeiden allemaal dat er veel faillissementen zouden volgen, dat het onhaalbaar was... In volt is daar een discussie over geweest. De discussie ging tussen 2 horeca-eigenaars met elk hun systeem om daarop in te spelen. De eerste was een bekend koppel (ik ken de namen niet, maar weet dat die vrouw heeft gespeeld in wat als en in security first). Hun horecazaak kon het overleven doordat ze extern al genoeg geld verdienden. Op het inde van het jaar, na aftrekking van alle kosten van de winst schoot er niets over voor hen als eigenaars. Maar de kosten waren betaald, dus overleeft de zaak het wel. Maar wat als je dat niet hebt? Wat als een horecazaak je enige inkomst is? Dan is 0€ loon op jaarbasis niet genoeg volgens mij. De 2de horeca-eigenaar had een andere strategie. Hij werkte als zelfstandigen en de koks werkten als zelfstandigen en zo in de zaak. Dus kortom werken als vennootschap. Hoe kwam dat? Fiscaal voordeliger dan iemand in loondienst nemen. Is dat dan eerlijk? Moet plots ealle horeca een vennootschap worden om te overleven?
Met is niet eerlijk, maar wat kan je er aan doen? Men moet sluw zijn om te overleven.
Ik begrijp uw situatie volkomen hoor. Maar ik kan weinig doen aan de wetgeving en de uit oering ervan. Ik hoop dat er iemand voor u een bevredigend antwoord zal kunnen bieden. Ik weet niet wat het verschil maakt.
Zijn er anders geen andere truken die u kunt toepassen? Zoals bij een doktersbezoek, het bedrag op een blad papier schrijven en dat hij dat ondertekend als bevestiging? Of is het eigenlijk legaal mogelijk om het gesprek met de dokter over het aangerekende bedrag op te nemen en af te geven als bewijs van het aangerekende bedrag? Ik probeer maar om een oplossing te vinden voor de volgende keren.
Ik weet dat kosten voor gezondheidszorg hoog kunnen oplopen, en vind het dus erg voor u dat u dit volledig zelf zou moeten dragen ondanks de verzekering,
Misschien kan u met de verzekering eens gaan praten in verband met dat ze dan enkel terug betalen volgens het geconventioneerde bedrag? Zo zit u toch iets van uw geld terug
En hebt u al eens gepraat met u verzekering over het ontbreken van de kwintetten bij de artsen in uw regio? Wat was hun antwoord daarop?