leefloon studente

Nadjet
Topic Starter

leefloon studente

#1 , 17 dec 2014 22:04

Als je student 1ste jaar hoger onderwijs bent en je wilt op kot dus eigenlijk alleen gaan wonen, en je vader is op pensioen en moeder werkt niet. heb je dan recht op een leefloon?
Ik heb gehoord dat je een breuk of een slechte relatie moet hebben met je ouders om een leefloon te kunnen krijgen? klopt dat?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 dec 2014 22:09

Kotstudenten krijgen geen leefloon.
Die zijn nog ten laste van hun ouders.
Bestaan er geen studiebeurzen meer?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

CityBird

#3 , 17 dec 2014 23:03

Een spijtige zaak dat de verzorgingsstaat tot een mentaliteit geleid heeft dat bij het kleinste ongemak, de belastingbetaler maar de kosten van een oplossing moet ophoesten.

Denk eerst eens na over alternatieven. Vakantiewerk, weekend- en/of avondjobs, lening van familielid, eerst een jaartje gaan werken. Heb vroeger zelf nog vakantiewerk gedaan en met het geld deels mijn ouders terugbetaald. Neem het aan van mij dat dit wel degelijk een invloed heeft op je verantwoordelijkheidsgevoel.

Reclame

erasmus

#4 , 22 dec 2014 17:46

Ik stond in mijn studententijd in dezelfde situatie. Maar ik ging werken en van dat geld ging een jaar studeren.
Een vriend heeft OCMW geld gekregen. In kleinere steden gaat dat lukken , in grote studentensteden niet.
Vraag eerst eens aan de sociale dienst van de school. Misschien hebben jobs opstaan (studenten restaurant , etc)

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 dec 2014 18:06

Studiebeurs ?

Terug naar “Andere”