Ik zal dus een vergadering bij elkaar roepen via de syndicus.
Dat is het verstandigste en d? manier om ervoor te zorgen dat je geen problemen krijgt.
Jullie hebben overigens als mede-eigenaar het recht om dergelijke Bijzondere Algemene Vergadering bijeen te roepen.
Rechtsgrond: art 577-6 ?2 BW dat stelt dat elke mede-eigenaar de BAV samen kan roepen indien hij 20% van de stemmen bezit.
Nu, we zijn slechts een blok van 5 personen, geen lift, geen ondergrondse garage etc... Ik zal mezelf voordragen als syndicus van de blok, daar is trouwens iedereen mee akkoord. Hoe zit het dan met meestemmen in de vergadering?
U mag in principe deelnemen aan de beraadslagingen.
Rechtsgrond: art. 577-6 ?5 "De syndicus kan niet als lasthebber van een mede?igenaar tussenkomen op een algemene vergadering, niettegenstaande zijn recht, wanneer hij mede?igenaar is, om in die hoedanigheid deel te nemen aan de beraadslagingen van de vergadering."
PS: Ik had gisteren een fout gemaakt aangaande de termijn van 5 jaar voor aanstelling van de syndicus. Gelieve met die opmerking dan ook geen rekening te houden. Aanstelling voor 5 jaar is wel mogelijk, doch, syndicus mag op elk moment ontslagen worden indien dit rechtmatig gebeurt.
Laat ons misschien eens weten hoe het afloopt. Succes.