zwart werk

roses
Topic Starter

zwart werk

#1 , 10 dec 2014 15:54

Ik zal in het kort zeggen, iemand heeft in het zwart gewwerkt (ons dakroofing aangelegd), maar op zo'n slechte manier dat ons dak letterlijk water lekt!!!!

1)Gaat de verzekering ons helpen? of gaan ze ons niet helpen omwille van dat wij zwart werk hebben laten verrichten.

2) Mijn tweede vraag is; ik weet niet zeker of hij in het zwart gewerkt heeftn want hij zei iets van dat hij ook btw moest betalen, maar dat was een vaag gesprek met mijn mama, ik weet dat ook niet meer. Dus las je btw betaalt, is het dan nog zwart werk?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
fieke0509

#2 , 10 dec 2014 15:55

Kan dit niet in de oorspronkelijk topic?

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 dec 2014 16:11

2) Mijn tweede vraag is; ik weet niet zeker of hij in het zwart gewerkt heeftn want hij zei iets van dat hij ook btw moest betalen, maar dat was een vaag gesprek met mijn mama, ik weet dat ook niet meer. Dus las je btw betaalt, is het dan nog zwart werk?

Hoe kan je dat niet weten? Is er een factuur of niet? Indien een factuur zal het hoogstwaarschijnlijk BTW bij staan. Is het handje contantje, bijna 100 % zeker zonder BTW
Zo zie je maar: goedkoop is dure koop, zeker als verzekering niet wil tussenkomen. In de herstelling van de roofing zullen ze zeker niet tussenkomen, want dat is gewoon eigenaarsonderhoud. Als je geluk hebt komen ze tussen in de gevolgschade (pleisterwerk, schilderwerken; enz...)

Reclame

roses
Topic Starter

#4 , 10 dec 2014 17:25

@mava105: hij heeft op een blad de overeenkomst geschreven, daar staat hoeveel wij betaald hebben, maar ik zie nergens btw...

Franciscus

#5 , 10 dec 2014 17:48

Firmanaam en maatschappelijke zetel - ondernemingsnummer en BTW nummer woordje factuur en nummer factuur - vermelding van% BTW afhangende van ouderdom woning

LeenW

#6 , 10 dec 2014 21:27

Als het in het zwart was, hoe ga je dan ooit aantonen wat er gebeurd is?

denlowie

#7 , 10 dec 2014 21:39

Zoals leen het schreef, en als de werkman zich niks meer herinnert, zwartwerkers zijn zeer kort van geheugen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

roses
Topic Starter

#8 , 11 dec 2014 21:50

pff ja ik was vandaag die verzekeringspapieren aan het invullen maar daar staat idd firmanaam etc gevraagd, ja ik heb dan gewoon zijn naam geschreven als zelfstandige werker. Dus verzekering gaat zeker niet tussenkomen? :(

LeenW

#9 , 11 dec 2014 22:41

Bij gebrek aan bewijs, ben ik vrij zeker van niet. Misdaad loont niet, onthouden!

Franciscus

#10 , 11 dec 2014 23:12

U hebt zijn naam en adres dan kan u in kruispuntbank ondernemingen nakijken of er op dat adres een firma gevestigd is.
Noteer ook de nplt van de lichte vrachtwagen waar hij mee rijdt.
Indien u niet weet hoe ... u kan in PB aan mij of aan een moderator vragen om dat eventjes op te zoeken.

roses
Topic Starter

#11 , 12 dec 2014 00:12

@leenw: ja het is mijn vader die het zonodig vond om zo iemand te kiezen voor onze dakroofing, ik had hem nog gewaarschuwd, nu moet ik die verzekeringspapieren voor hem invullen...Ik had nog duidelijk gezegd, nee niet zwart werk, doe gewoon echte bedrijf, dan is dat maar duurder maar ook beter.. ach ja sommigen luisteren niet he, en zeker als ze u ouders zijn. :/

roses
Topic Starter

#12 , 12 dec 2014 00:16

@fransciscus: ik heb nog nooit via hier een pb gestuurd, maar ik denk dat ik er wel gestuurd heb, laat je me iets weten?

roses
Topic Starter

#13 , 15 dec 2014 18:37

ik ben vandaag te weten gekomen door mijn vader dat hij op pensioen is, mogen mensen die gepensioneerd zijn in het zwart werken? Krijgen we dan toch onze kosten die we gaan maken teug betaald door de verzekering?

roharro
Juridisch actief: Ja

#14 , 15 dec 2014 18:46

ik ben vandaag te weten gekomen door mijn vader dat hij op pensioen is, mogen mensen die gepensioneerd zijn in het zwart werken? Krijgen we dan toch onze kosten die we gaan maken teug betaald door de verzekering?
Gepensioneerden mogen niet in het zwart werken. Enkel Zwarte Piet mag dat, maar dan wel in letterlijke zin.
Wat voor verzekering hebt u? Welk risico verzekert die?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

denlowie

#15 , 15 dec 2014 18:58

Maar een gepensioneerde kan ook zelfstandig zijn, en ook mag hij dit als hobby doen en als dit maar sporadisch is kan hij dit perfect in brengen in zijn belastingen en dan is er niks zwart !

Ik ben ook gepensioneerd en werk nog elke dag een paar uur als hobby.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”