Beste mensen,
ik heb een aantal maanden geleden een dure aankoop gedaan bij Redcoon.be en heb er een Sony smartphone (gsm) gekocht.
Begin november heeft het toestel waterschade opgelopen terwijl het toestel waterbestendig is en verder alle klepjes goed dicht waren, dus heb ik het toestel onder garantie terug opgestuurd voor reparatie, op 5 november kreeg ik het volgend bericht in mijn mailbox:
Geachte heer/mevrouw,
Uw defecte product is door ons ontvangen en wordt door ons direct
naar een reparatiecentrum gezonden.
Houdt er rekening mee dat de afhandeling van uw RMA gemiddeld 3 weken duurt.
Binnen deze tijd kunnen wij nog geen uitspraak doen over de status van uw reparatie.
Zodra wij uw RMA retour sturen, ontvangt u van ons een bevestiging via e-mail.
Indien u nog verdere informatie wenst of vragen hebt, aarzel dan niet om contact
met ons op te nemen.
Met vriendelijke groeten,
Uw redcoon Service Team
Op 19 november stuurde ik een mail omtrent de status van de reparatie, op 20 november kreeg ik het volgend bericht:
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Uw reparatie is momenteel nog in behandeling bij het externe
herstelcentrum.
We willen u er op attent maken dat een gemiddelde doorlooptijd ongeveer
drie tot vier weken na ontvangst in ons magazijn bedraagt.
Ontvangstdatum is 05-11-14
Wij streven ernaar om uw reparatie binnen drie tot vier weken af te
ronden.
Helaas lukt dit niet in alle gevallen. Onze excuses hiervoor.
Heeft u na vier weken nog geen bericht van ons ontvangen over uw
reparatie, neem dan
contact op met onze klantenservice.
Wij kunnen dan de status van uw reparatie opvragen bij het externe
herstelcentrum.
Indien u verder nog vragen heeft, neem dan contact op met onze
klantenservice of reageer
op deze e-mail.
Onze medewerkers helpen u graag!
Customer Service Representative
redcoon Benelux B.V.
Havendijk 26
5017 AM Tilburg (Nederland)
Rond eind november heb ik telefonisch contact opgenomen met het bedrijf en ik kreeg op 28 november het volgend bericht in mijn mailbox:
"Beste heer,
Teurgkomend op eerder telefonsich contact, kunnen wij u melden dat het toestel zich sinds 6 november bij de externe dienst bevind. Wij verwachten het product op korte termijn terug.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Customer Service representative"
Telkens kreeg ik teleurstellende antwoorden en op mijn voorlaatste bericht kreeg ik geen antwoord dus besloot ik om op hun Facebook pagina te schrijven, kort daarna kreeg ik een antwoord dat ik hen een mail zou moeten sturen, dat heb ik gedaan en op 5 december kreeg ik het volgende te lezen :
Beste de heer,
Hartelijk dank voor uw facebook bericht en het toesturen van uw reparatiegegevens.
Uw mening over en ervaringen met redcoon zijn erg belangrijk voor ons!
Wij hebben uw toegestuurde e-mails naar de klantenservice in goede orde mogen ontvangen. Wij strefen ernaar om deze binnen 24 uur te behandelen.
Wij zijn voor uw de status van uw Rma nagegaan. Wij hebben voor uw vorige week navraag gedaan bij het repaircenter wanneer u uw toestel gerepareerd retour kon verwachten.
Wij kregen toen als antwoord teruggekoppeld dat deze binnenkort retour verstuurd zal worden. Helaas hebben wij tot op heden uw retour nog niet hebben mogen ontvangen vanuit het repaircenter. Onze welgemeende excuses voor het ontstaande ongemak.
Wij hebben nogmaals voor u navraag gedaan bij het repaircenter.
Zodra wij een terugkoppeling hebben ontvangen zullen wij u direct inlichten.
Gemiddeld neemt een reparatie 3 weken in beslag helaas heeft uw reparatie meer tijd in beslag genomen dan verwacht.
Nogmaals onze excuses hiervoor.
Helaas valt een leentoestel niet onder onze service.
Met vriendelijke groet,
Thalia
Namens het redcoon Webcare-Team
Gemiddeld duurt het 3 weken, amai mijn oren zeg!!! We zijn ondertussen al 4 weken en 6 dagen verder, morgen dus 5 weken! Op 9 december 2014 heb ik nog een allerlaatste mail gezonden met als volgt:
Geachte heer/mevrouw,
we zijn welgeteld 4 weken en 4 dagen voorbij en ik zit nog steeds te wachten op mijn toestel. Er zijn grenzen en dit gaat er echt over en is mij nog nooit overkomen. Ik vind het schandalig dat een reparatie langer dan 4 weken duurt en kan er geen begrip voor tonen, u kon voor hetzelfde geld mij een nieuw toestel aanbieden en dat is ook niet gebeurt. Ik heb er geld aan uitgegeven maar dan niet om hem meer dan een maand kwijt te geraken! Hierbij wil ik laten weten dat als ik deze week mijn nieuw of gerepareerde toestel niet ontvang dat ik juridische maatregelen zal ondernemen.
Met vriendelijke groeten,
M. Y.
Dezelfde dag kreeg ik nog een bericht binnen en opnieuw ben ik teleurgesteld:
Beste heer,
Wij hebben inmiddels meer informatie mogen ontvangen vanuit het repaircenter waar uw toestel momenteel is voor reparatie.
Helaas missen er bepaalde onderdelen in het repaircenter om uw reparatie af te ronden.
De externe dienst heeft niet alle onderdelen op voorraad maar hebben deze wel in bestelling bij de leverancier.
Op dit moment is er helaas nog geen verwachte leverdatum bekend van deze onderdelen bekend.
Uiteraard proberen wij je reparatie zo snel mogelijk af te ronden, helaas zijn wij hiervoor afhankelijk van de leverancier en het repaircenter.
Zodra uw reparatie is afgerond sturen wij u hier een bevestiging van per e-mail.
Onze excuses voor het ongemak!
Beste mensen, ik voel mij eerlijk gezegd bedrogen en had graag willen weten wat mijn rechten zijn als consument in zo'n geval en waar ik eventueel kan aankloppen voor juridische ondersteuning.
Dank bij voorbaat