Toestel teruggezonden onder garantie maar het is al 5 weken!

Ginger357
Topic Starter

Toestel teruggezonden onder garantie maar het is al 5 weken!

#1 , 11 dec 2014 16:15

Beste mensen,

ik heb een aantal maanden geleden een dure aankoop gedaan bij Redcoon.be en heb er een Sony smartphone (gsm) gekocht.

Begin november heeft het toestel waterschade opgelopen terwijl het toestel waterbestendig is en verder alle klepjes goed dicht waren, dus heb ik het toestel onder garantie terug opgestuurd voor reparatie, op 5 november kreeg ik het volgend bericht in mijn mailbox:

Geachte heer/mevrouw,

Uw defecte product is door ons ontvangen en wordt door ons direct
naar een reparatiecentrum gezonden.

Houdt er rekening mee dat de afhandeling van uw RMA gemiddeld 3 weken duurt.
Binnen deze tijd kunnen wij nog geen uitspraak doen over de status van uw reparatie.
Zodra wij uw RMA retour sturen, ontvangt u van ons een bevestiging via e-mail.

Indien u nog verdere informatie wenst of vragen hebt, aarzel dan niet om contact
met ons op te nemen.

Met vriendelijke groeten,
Uw redcoon Service Team

Op 19 november stuurde ik een mail omtrent de status van de reparatie, op 20 november kreeg ik het volgend bericht:

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Uw reparatie is momenteel nog in behandeling bij het externe
herstelcentrum.
We willen u er op attent maken dat een gemiddelde doorlooptijd ongeveer
drie tot vier weken na ontvangst in ons magazijn bedraagt.
Ontvangstdatum is 05-11-14

Wij streven ernaar om uw reparatie binnen drie tot vier weken af te
ronden.
Helaas lukt dit niet in alle gevallen. Onze excuses hiervoor.

Heeft u na vier weken nog geen bericht van ons ontvangen over uw
reparatie, neem dan
contact op met onze klantenservice.

Wij kunnen dan de status van uw reparatie opvragen bij het externe
herstelcentrum.

Indien u verder nog vragen heeft, neem dan contact op met onze
klantenservice of reageer
op deze e-mail.

Onze medewerkers helpen u graag!

Customer Service Representative

redcoon Benelux B.V.
Havendijk 26
5017 AM Tilburg (Nederland)

Rond eind november heb ik telefonisch contact opgenomen met het bedrijf en ik kreeg op 28 november het volgend bericht in mijn mailbox:

"Beste heer,

Teurgkomend op eerder telefonsich contact, kunnen wij u melden dat het toestel zich sinds 6 november bij de externe dienst bevind. Wij verwachten het product op korte termijn terug.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Customer Service representative"

Telkens kreeg ik teleurstellende antwoorden en op mijn voorlaatste bericht kreeg ik geen antwoord dus besloot ik om op hun Facebook pagina te schrijven, kort daarna kreeg ik een antwoord dat ik hen een mail zou moeten sturen, dat heb ik gedaan en op 5 december kreeg ik het volgende te lezen :

Beste de heer,

Hartelijk dank voor uw facebook bericht en het toesturen van uw reparatiegegevens.

Uw mening over en ervaringen met redcoon zijn erg belangrijk voor ons!

Wij hebben uw toegestuurde e-mails naar de klantenservice in goede orde mogen ontvangen. Wij strefen ernaar om deze binnen 24 uur te behandelen.

Wij zijn voor uw de status van uw Rma nagegaan. Wij hebben voor uw vorige week navraag gedaan bij het repaircenter wanneer u uw toestel gerepareerd retour kon verwachten.

Wij kregen toen als antwoord teruggekoppeld dat deze binnenkort retour verstuurd zal worden. Helaas hebben wij tot op heden uw retour nog niet hebben mogen ontvangen vanuit het repaircenter. Onze welgemeende excuses voor het ontstaande ongemak.
Wij hebben nogmaals voor u navraag gedaan bij het repaircenter.

Zodra wij een terugkoppeling hebben ontvangen zullen wij u direct inlichten.

Gemiddeld neemt een reparatie 3 weken in beslag helaas heeft uw reparatie meer tijd in beslag genomen dan verwacht.
Nogmaals onze excuses hiervoor.

Helaas valt een leentoestel niet onder onze service.

Met vriendelijke groet,

Thalia
Namens het redcoon Webcare-Team

Gemiddeld duurt het 3 weken, amai mijn oren zeg!!! We zijn ondertussen al 4 weken en 6 dagen verder, morgen dus 5 weken! Op 9 december 2014 heb ik nog een allerlaatste mail gezonden met als volgt:

Geachte heer/mevrouw,

we zijn welgeteld 4 weken en 4 dagen voorbij en ik zit nog steeds te wachten op mijn toestel. Er zijn grenzen en dit gaat er echt over en is mij nog nooit overkomen. Ik vind het schandalig dat een reparatie langer dan 4 weken duurt en kan er geen begrip voor tonen, u kon voor hetzelfde geld mij een nieuw toestel aanbieden en dat is ook niet gebeurt. Ik heb er geld aan uitgegeven maar dan niet om hem meer dan een maand kwijt te geraken! Hierbij wil ik laten weten dat als ik deze week mijn nieuw of gerepareerde toestel niet ontvang dat ik juridische maatregelen zal ondernemen.

Met vriendelijke groeten,

M. Y.

Dezelfde dag kreeg ik nog een bericht binnen en opnieuw ben ik teleurgesteld:

Beste heer,

Wij hebben inmiddels meer informatie mogen ontvangen vanuit het repaircenter waar uw toestel momenteel is voor reparatie.

Helaas missen er bepaalde onderdelen in het repaircenter om uw reparatie af te ronden.
De externe dienst heeft niet alle onderdelen op voorraad maar hebben deze wel in bestelling bij de leverancier.
Op dit moment is er helaas nog geen verwachte leverdatum bekend van deze onderdelen bekend.

Uiteraard proberen wij je reparatie zo snel mogelijk af te ronden, helaas zijn wij hiervoor afhankelijk van de leverancier en het repaircenter.
Zodra uw reparatie is afgerond sturen wij u hier een bevestiging van per e-mail.

Onze excuses voor het ongemak!

Beste mensen, ik voel mij eerlijk gezegd bedrogen en had graag willen weten wat mijn rechten zijn als consument in zo'n geval en waar ik eventueel kan aankloppen voor juridische ondersteuning.

Dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 11 dec 2014 16:49

Voor je iets online besteld best eens via google zoeken naar eventuele klachten, en ja er zijn al diverse klachten van redcoon.be

http://zalu.be/algemeen/redcoon-be-bewu ... -bedrogen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Milo72

#3 , 11 dec 2014 17:00

Als een reparatie GEMIDDELD 3 weken duurt, lijkt het me logisch dat het ook kan gebeuren dat (bvb als er onderdelen besteld moeten worden) dit langer duurt. 5 weken lijkt me niet eens onaanvaardbaar lang.

Ik ben dan ook van mening dat, als je hier verdere stappen wil nemen, je jezelf alleen maar op kosten zal jagen, aangezien volgens mij elke rechter hetzelfde oordeel zal hebben: als je gewaarschuwd werd dat de reparatie 3 weken kon duren, is 5 weken nog een perfect aanvaardbare termijn.

Ik vind trouwens dat Redcoon hier totaal niks te verwijten valt. En sloeberken, als je googlet vind je over (bijna) ELK bedrijf wel klachten. Is dit wat je noemt "tracht enkel een advies te geven" ?
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

sloeberken

#4 , 11 dec 2014 18:07

In een moderne tijd anno 2014 kan ik me niet indenken dat er ergens van zulke veel verkochte toestellen dit 5 weken moet duren, geen onderdeel in stock is geen rede. Dit kan ik niet aanvaarden als goede service.
En Milo72 oordelen over iemand maakt u niet sympathiek.

Ginger357
Topic Starter

#5 , 11 dec 2014 20:20

Als een reparatie GEMIDDELD 3 weken duurt, lijkt het me logisch dat het ook kan gebeuren dat (bvb als er onderdelen besteld moeten worden) dit langer duurt. 5 weken lijkt me niet eens onaanvaardbaar lang.

Ik ben dan ook van mening dat, als je hier verdere stappen wil nemen, je jezelf alleen maar op kosten zal jagen, aangezien volgens mij elke rechter hetzelfde oordeel zal hebben: als je gewaarschuwd werd dat de reparatie 3 weken kon duren, is 5 weken nog een perfect aanvaardbare termijn.

Ik vind trouwens dat Redcoon hier totaal niks te verwijten valt. En sloeberken, als je googlet vind je over (bijna) ELK bedrijf wel klachten. Is dit wat je noemt "tracht enkel een advies te geven" ?
Het lijkt wel alsof je voor Redcoon werkt, nee 5 weken is onaanvaardbaar als ze beweren dat het gemiddeld 3 weken duurt!

En zoals sloeberken ook zegt, in deze tijdperk zou dat niet mogen gebeuren, straks ben ik überhaupt 2 maanden mijn toestel kwijt terwijl ik helemaal niks verkeerds heb gedaan en die mij veel geld heeft gekost, ze kunnen in de plaats daarvan wel een nieuwe geven vind ik!

Maar terug om op mijn vraag te komen, is er een instantie in België zoals de consumentenbond in Nederland waar ik een klacht kan indienen?

LeenW

#6 , 11 dec 2014 20:46

Ik moet akkoord gaan met Milo, 5 weken als gemiddeld 3 weken is, is echt niet abnormaal. Er zijn toch ook dingen die op 1 week in orde zijn?

Of dat een goede service is, is natuurlijk een andere vraag.

Milo72

#7 , 12 dec 2014 10:42

Als "sympathiek zijn" betekent de mensen zeggen wat je denkt dat ze willen horen, dan ben ik met veel plezier NIET sympathiek.

Als je er ZO van overtuigd bent dat 5 weken onaanvaardbaar is, breng het dan voor de rechtbank, doe vooral veel kosten om dan van een rechter hetzelfde te horen.

En nee, ik werk niet voor Redcoon, maar ik vind dat ze, ondanks jouw zeer voorbarige en vrij aanvallende houding, steeds zeer beleefd geweest zijn, en je zeer volledig geinformeerd hebben.

Ik ben 100% voor meer mondigheid bij consumenten, maar de grens tussen mondigheid en arrogantie is blijkbaar heel dun geworden.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Lanox
Juridisch actief: Nee

#8 , 12 dec 2014 11:12

Maar terug om op mijn vraag te komen, is er een instantie in België zoals de consumentenbond in Nederland waar ik een klacht kan indienen?
Test-aankoop.

Over de grond van de zaak ben ik het volmondig met Milo eens. M.i. gaat zelfs test-aankoop zijn vingers (nog) niet willen verbranden aan uw dossier.

sloeberken

#9 , 12 dec 2014 11:15

Moest er in de consumenten wetgeving staan, als een herstelling langer duurt dan 15 dagen de consument recht heeft op een vergoeding, we zeker dit heel zelden zouden tegenkomen.
Is niet omdat het niet loont om voor alles naar de rechter te stappen, dat we niet mondig mogen zijn. Is niet dat de herstelling 5 weken heeft geduurd, maar dat er na 5 weken nog geen uitzicht is op herstelling.

sloeberken

#10 , 12 dec 2014 13:47

Bij waterschade is het toestel totaal verloren.

Ginger357
Topic Starter

#11 , 12 dec 2014 22:53

Moest er in de consumenten wetgeving staan, als een herstelling langer duurt dan 15 dagen de consument recht heeft op een vergoeding, we zeker dit heel zelden zouden tegenkomen.
Is niet omdat het niet loont om voor alles naar de rechter te stappen, dat we niet mondig mogen zijn. Is niet dat de herstelling 5 weken heeft geduurd, maar dat er na 5 weken nog geen uitzicht is op herstelling.
Helemaal mee eens :(
Bij waterschade is het toestel totaal verloren.
Dit is een toestel die waterbestendig is, althans op papier...

Terug naar “Consumenten Koop”