staking

LeenW

Re: staking

#106 , 08 dec 2014 16:06

Dit topic is waarschijnlijk 's werelds grootste collectie oneliners :lol:

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#107 , 08 dec 2014 16:15

Net zoals de huidige oppositie het ook moet hebben van oneliners en niet van inhoud... ;)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

roharro
Juridisch actief: Ja

#108 , 08 dec 2014 16:21

Volledig afgestemd op het intellectueel niveau van de agitatoren.

Ze zijn de democratie aan het kapotmaken.
De stem van de meerderheid telt niet meer.

Het gerechtvaardigde stakingsrecht wordt verkracht tot in zijn diepste vezels.

Staken vroeger: indien niet akkoord staakt men om de verantwoordelijke te treffen (dus binnen bedrijf of sector)

Staken nu: omdat we niet akkoord gaan met de overbuur slaan we op het bakkes van onze naaste buur, dat is immers gemakkelijker;
en tegelijk wentelen we alle reële lasten af op onze nakomelingen.....

Ruw uitgedrukt, maar nodig om het niveau weer te geven van het merendeel van de huidige verongelijkte politieke kaste die nog steeds rondjes loopt rond de lokale kerktoren. :mrgreen:
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

de reden
Topic Starter

#109 , 09 dec 2014 23:44

Volledig afgestemd op het intellectueel niveau van de agitatoren.
heb je enig idee waarom er volgens de opiniepeiling in het nieuws slechts enkele lullige procentjes van de bevolking het eens is met de huidige besparingsplannen van de regering

vergis ik mij dan, als ik hieruit afleid dat het overgrote gedeelte van de werkwilligen hopen dat de stakers hun slag thuis halen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Lanox

#110 , 10 dec 2014 00:05

Ik werk bij één van de grootste werkgevers van het land. Vorige week werd er uitvoerig rondgemaild door de directie/HR wat de mogelijke acties waren van afgelopen maandag binnen ons bedrijf, hoe dit mogelijk het werk zou beïnvloeden en wat werkwilligen moesten/konden doen. Er werd vooral gevreesd dat de vakbonden zouden proberen om de gebouwen af te sluiten. Ikzelf heb thuis gewerkt, maar van mijn collega's die wel geweest zijn hoor ik dat er geen enkele actie gevoerd is geweest.

Als ik zo links en rechts rond hoor op de werkvloer is er quasi niemand die zich tegen de plannen van de regering uitspreekt. Ja er zijn punten die kunnen verbeterd worden, maar blijkbaar begrijpt iedereen wel de noodzaak om de puinhopen van de vorige regeringen eindelijk aan te pakken.

Opiniepeilingen zijn wat ze zijn en in mijn ogen waardeloos. Ik kan ook 2 verschillende opiniepeilingen uitvoeren die mekaar volledig zullen tegenspreken, enkel en alleen door een beetje na te denken op welk tijdstip en op welke locatie ik de opiniepeilingen uitvoer. Als je dan ook nog weet dat de openbare omroep en verschillende krantenredacties linkse bastions zijn, dan kan je misschien zelf ook wel een conclusie trekken.

roharro
Juridisch actief: Ja

#111 , 10 dec 2014 00:38

Linkse journalisten ondervragen alleen mensen die hun gedachtengoed, of beter gezegd het populisme van schrijfsels, steunen.
En vooral sensatietitels aanleveren zodat hun verkoopscijfers opgesmukt worden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

giserke

#112 , 10 dec 2014 01:22

De enige opiniepeiling is deze van 25 mei, en deze in 2019.
Al de rest is zever in pakskes en uitlatingen van mensen die een probleem met democratie hebben.

denlowie

#113 , 10 dec 2014 11:57

Eindelijk komt er tegen wind van de http://www.werkbond.be" onclick="window.open(this.href);return false; !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Topic Starter

#114 , 10 dec 2014 13:37

Eindelijk komt er tegen wind van de http://www.werkbond.be" onclick="window.open(this.href);return false; !!
lidgeld is 2% extra indexsprong
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

de reden
Topic Starter

#115 , 10 dec 2014 13:41

nieuws heet van de naald, maandag gratis soep koffie koffiekoeken frieten en hamburgers aan de pikketten en dj's
bij de werkbond is het inzameling van inleveringen

de reden
Topic Starter

#116 , 10 dec 2014 13:54

lidgeld is 2% extra indexsprong
heb een juridisch vraagje terzake

heeft die werkbond een rechtspersoonlijkheid?
zo ja, kan je dan als lid mee verantwoordelijk gesteld worden als één van jullie werkwilligen zoals laaatst gebeurde
een woeste werkwillige met buldozer inreed op vredevolle stakers

WP002

#117 , 10 dec 2014 13:58

Als ik zo links en rechts rond hoor op de werkvloer is er quasi niemand die zich tegen de plannen van de regering uitspreekt. Ja er zijn punten die kunnen verbeterd worden, maar blijkbaar begrijpt iedereen wel de noodzaak om de puinhopen van de vorige regeringen eindelijk aan te pakken.
Groot gelijk, Lanox. De op stapel staande besparingen zijn nodig, punt. Het gratis-verhaal van de sossen is ten einde. Wat niet wegneemt dat ik het met de overgrote meerderheid in dit land eens ben dat de grote kapitalen nu ook wel eens hun duit extra in het zakje mogen doen. Wat me in dit stakingsverhaal stoort is dat men hiermee helemaal niet treft wie men in het vizier tracht te hebben. Staking op de trein? De minister komt toch met zijn Mercedes. Nee, de slachtoffers zijn u en ik, en waarom? Voor het behoud van enkele verworven rechten van diegenen die doorgaans al genoeg geprofiteerd hebben. Drie generaties na elkaar leven van werkloosheidssteun zonder vorm van activatie, dat is toch van de pot gerukt?

mava105

#118 , 10 dec 2014 15:06

nieuws heet van de naald, maandag gratis soep koffie koffiekoeken frieten en hamburgers aan de pikketten en dj's
bij de werkbond is het inzameling van inleveringen
Hopelijk verbranden die van het piket hij tong aan de hete soep of verslikken ze zich in de koffiekoeken. :evil:

denlowie

#119 , 10 dec 2014 16:25

heb een juridisch vraagje terzake

heeft die werkbond een rechtspersoonlijkheid?
zo ja, kan je dan als lid mee verantwoordelijk gesteld worden als één van jullie werkwilligen zoals laaatst gebeurde
een woeste werkwillige met buldozer inreed op vredevolle stakers

Hoe zat het in Brussel met meer dan 100 gewonden door vakbond mensen.

En u antwoorden spreken boekdelen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105

#120 , 10 dec 2014 19:44

[inreed op vredevolle stakers
??????????????????????????????????

Terug naar “Praat café”