staking

de reden
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Re: staking

#91 , 08 dec 2014 00:39

België is als een persoon met meer schulden dan het zich kan veroorloven.

Indien het een persoon zou zijn dan zetten we hem in CSR. Dit doet pijn, veel pijn zelfs, men word er zeker op dat ogenblik niet onmiddellijk beter van!
Maar ik denk wel dat iedereen die zijn CSR succesvol afgewerkt heeft er (een pak) beter voorstaat dan toen hij er aan begon.

België (en zijn inwoners) zijn nu net als die persoon die in CSR gaat, het zal pijn doen, ze zullen er nu onmiddellijk zeker niet beter van worden, maar het is de enige manier om een lichtje aan het eind van de tunnel te doen verschijnen.
dit kan goed zijn maar waarom spelen ze dan sinterklaas voor de rijke werkgevers en presenteren ze de rekening aan de hard werkenden.
-elke senator heeft 5 voltijdse werknemers voor 8 overbodige vergaderingen
-waarom worden de creative erfenisconstructies voor de rijken niet aan banden gelegd
-waarom moeten er zijn die meer dan 5000€ pensioen krijgen als die nog een veelvoud bijverdienen
enz.......
En het is deze regering die daarvoor gezorgd heeft?
het zou deze regering moeten zijn die dat aanpakt, ipv dit aan te pakken geven ze deze nog wat extra op ons kosten natuurlijk
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

FreelancerIT

#92 , 08 dec 2014 01:25

Ik ben actief als freelance programmeur, ik stel mij vragen bij de plannen van de regering, zoals er wel meer mensen die zullen hebben. Alleen besef ik als burger niet over de nodige informatie te beschikken om een gefundeerd antwoord te kunnen formuleren op die vragen.

Als je de retoriek van de laatste maanden zowat hoort zijn er bitter weinig mensen die effectief weten waar ze het over hebben, maar aan welke kant die juist staan? Geen idee... al dat over en weer geroep komt bij mij eerder over als paniekzaaierij dan wat anders...

Ik ben niet van plan om mee te staken, en heb indertijd ook niet meegedaan aan die betoging. Wil dit zeggen dat ik het eens ben met de regering? Verre van, ik heb echter ook mijn bedenkingen bij de impact van al die stakingen, zowel op lokaal als globaal niveau.
Ook zit ik niet in een positie waar ik me een "dagje staken" kan veroorloven. Als ik ga werken heb ik op het einde van de dag mijn loon in mijn handen, ga ik staken? Dan heb ik minder inkomen voor die maand, riskeer ik mijn werk te verliezen en ik betwijfel in alle eerlijkheid of al die stakingen & betogingen ok maar iets gaat uitmaken. Ze zullen de gemiddelde werkmens eerder stakingsmoe maken, ipv. het de regering op andere gedachten gaat brengen.

Staken als drukkingsmiddel tegen de regering klinkt mij ondertussen als een goede grap in de oren. Instanties zoals de NMBS & De Lijn staken daar om te beginnen al jaren te veel voor.

Het enige wat ze bereiken in mijn ogen is de vakbonden een nog slechtere naam te bezorgen, om nog maar te zwijgen over de schade die zo'n staking brengt aan de mensen die ze beweren te vertegen,woordigen...

Gebruiker21

#93 , 08 dec 2014 09:41

dit kan goed zijn maar waarom spelen ze dan sinterklaas voor de rijke werkgevers en presenteren ze de rekening aan de hard werkenden.
-elke senator heeft 5 voltijdse werknemers voor 8 overbodige vergaderingen
-waarom worden de creative erfenisconstructies voor de rijken niet aan banden gelegd
-waarom moeten er zijn die meer dan 5000€ pensioen krijgen als die nog een veelvoud bijverdienen
enz.......
Heu... je noemt allemaal dingen op die door VORIGE regeringen in het leven geroepen zijn.

Wat deze regering GOED aan het doen is? Ze zijn de "geef-maar-geld" cultuur aan banden aan het leggen!!! Dit moest jaaaaaaaaren geleden al gebeurd zijn! Snap jij echt niet dat het niet meer betaalbaar is om mensen op hun 55 op brugpensioen te laten gaan? Snap jij echt niet dat het niet betaalbaar blijft om werklozen een redelijke uitkering te blijven geven, onbeperkt in de tijd?

Begrijp je ook niet dat het economisch klimaat voor ondernemers hier zo verziekt was dat het echt nodig was om iets te doen, zodat niet alle bedrijven hier gingen lopen? Je zou eens wat meer in contact moeten komen met kleine en middelgrote ondernemers. Ik ken er een aantal die me verteld hebben dat de ademruimte die ze nu gaan krijgen broodnodig was, of ze zouden hun zaak gestopt hebben (onder het beleid van Dirupo). Dit wil wel wat zeggen, hé. Al die mensen hadden volk in dienst. Ze zouden allemaal op straat gestaan hebben: de belastingsbetaler zou hun werkloosheidsvergoeding wel betaald hebben. Weer kosten!

Als je dit allemaal niet begrijpt, en als een kip zonder kop, zonder nadenken, het "ze zitten in de gewone man zijn zakken" verhaal overneemt van de oppositie, ben je gewoon kiesvee, zonder enig inzicht in waar we met België naartoe aan het gaan waren. Zo simpel is het...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

mava105

#94 , 08 dec 2014 11:28

waarom worden de creative erfenisconstructies voor de rijken niet aan banden gelegd
Typische kletspraat volgens het communistisch ideeëngoed: Pak van de rijken en geeft het aan de werkende klasse.
We zien waar het communisme ondertussen staat.

Chaccamacca

#95 , 08 dec 2014 11:46

Als je op iets niet reageert dan betekend dat je het ermee eens bent. Waarom dan de anderen het laten oplossen en denken: laat de anderen maar staken. Durf eens uit de kudde te stappen.

Lanox

#96 , 08 dec 2014 11:54

Als je op iets niet reageert dan betekend dat je het ermee eens bent. Waarom dan de anderen het laten oplossen en denken: laat de anderen maar staken. Durf eens uit de kudde te stappen.
Onzin verkopen op JF is niet hetzelfde als staken. Stakers hebben vandaag geen tijd om op het JF te surfen.

giserke

#97 , 08 dec 2014 11:57

waarom worden de creative erfenisconstructies voor de rijken niet aan banden gelegd
Typische kletspraat volgens het communistisch ideeëngoed: Pak van de rijken en geeft het aan de werkende klasse.
Heffingen op erfenissen zijn sowieso diefstal door de staat.

roharro
Juridisch actief: Ja

#98 , 08 dec 2014 12:05

De erfenisrechten in België behoren al tot de hoogste in de wereld.
De belastingen (jaja, zowel op kapitaal als op arbeidsinkomen) zijn ook bij de hoogste in de EU.

Maar: de pensioenen behoren tot de laagste van Europa en door de vergrijzing zijn die zelfs niet meer gewaarborgd.

Besparingen zijn dus nodig. Daar kan zelfs kameraad Piketty, die het warm water aan het heruitvinden is, niet aan ontkomen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

de reden
Topic Starter

#99 , 08 dec 2014 12:28

Besparingen zijn dus nodig. Daar kan zelfs kameraad Piketty, die het warm water aan het heruitvinden is, niet aan ontkomen.
bespaingen zijn inderdaad nodig dat betwist piketty niet, wel de manier waarop

allez
er is een bedrijf waar men aan de kaderleden elke maand een bonus geeft van 50 000€ ze zijn niet eens verplicht om te werken voor hun loon. als ze eventjes aanwezig registreren en terug naar huis gaan krijgen ze een extra bonus van 300€

je neemt dit bedrijf over en je gaat besparingen doen

en je zegt tegen je werknemers je moet allemaal 5% van je loon inleveren anders blijft het systeem niet betaalbaar, je voegt er aan toe het moet 5% zijn want als je maar 3% inlevert kunnen we de kaderleden geen extra 10 000€ per maand geven

en als de werknemers vragen waarom de kaderleden elke maand zoveel bonus moeten krijgen.
zeg je : aan dat reglement kunnen wij niks aandoen want dat heeft het vorige bestuur beslist

waar piketty dan voor staat is dat men eerst de kerstboompolitiek van het vorige bestuur aanpakt voordat men aan de lonen van de gewone werknemer zit
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

de reden
Topic Starter

#100 , 08 dec 2014 12:39

dus enkel de kleine man, mag men bestelen

de reden
Topic Starter

#101 , 08 dec 2014 13:36

zelfs een voorzitter van een rechtbank is voorstander dat er wordt gestaakt, dat wil al wat zeggen

roharro

#102 , 08 dec 2014 13:44

zelfs een voorzitter van een rechtbank is voorstander dat er wordt gestaakt, dat wil al wat zeggen
Het zal er nog eentje zijn met een politieke benoeming.

roharro

#103 , 08 dec 2014 13:53

dat men eerst de kerstboompolitiek van het vorige bestuur aanpakt

Dat klopt. Maar het zijn nu net de marionetten van dat vorig bestuur die nu stakingen tegen het afschaffen van die kerstboompolitiek organiseren en daarbij de kerstboom bij de grond aan het afzagen zijn.

Gebruiker21

#104 , 08 dec 2014 14:07

Moesten er stakingen tegen het staken zijn, zou ik meedoen. Ik ben het eens met de maatregelen die de regering neemt, en het zéér grondig oneens met wat de oppositie verkondigd (en waar de vakbonden en hun militanten braafjes in meegaan).

Het zijn net die stakers die meestappen in "de kudde". Als je logisch en kritisch nadenkt, kan je niet anders dan tot het besluit komen dat de maatregelen die de regering wil nemen, broodnodig zijn. Wat oppositie en vakbonden verkondigen klinkt mooi in de oren van mensen die niet nadenken. Gelukkig is dit een minderheid, en staakt het merendeel van de bevolking NIET mee. Een deel daarvan omdat het hen niet interesseert, maar een groot stuk staakt niet mee omdat ze het WEL eens zijn met de regering. Vergeet de verkiezingsuitslag niet! Veel mensen hebben echt voor de huidige regeringspartijen gekozen omdat ze op de maatregelen zaten te wachten die nu ingevoerd worden.

Wanneer gaat de oppostitie eens op een waardige manier oppositie voeren? Tot nu toe doen ze niet anders dan "regeringkje-pesten" zonder enige inhoudelijke dialoog op gang te brengen. Triestig... ZEER triestig...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

roharro

#105 , 08 dec 2014 15:15

Tja de huidige oppositie is uit de boot gevallen en kan dat niet aanvaarden. Het zijn slechte verliezers die een gebrek aan staatsopvoeding hebben.
Ze zijn niet democratisch georienteerd maar hebben wel natte dromen over staatsdirigisme.
Daarom zetten ze nu aan om te staken tegen de gevolgen van hun eigen beleid in het recente verleden.

Per stakingsdag sturen ze een onbekend aantal van hun gelederen in de werkloosheid van de vierde wereld.

Terug naar “Praat café”