Mooi verhaal.
Maar je krijgt je rijbewijs niet meer terug omdat je geen negatieve cannabis / drug test kan afleggen ...
Rij-ongeschikt wegens voortdurend druggebruik / drugverslaving.
Mooi zo.
Blijkbaar was het nog maar een voorlopig rijbewijs , als je geen "EU rijbewijs" had ?
Daarvan gaat niets internationaal.
Ook van de "vervallen" (nog steeds) niet.
Je kan daar dus een rijbewijs halen.
Ik krijg mijn rijbewijs niet terug van de heren dokters bij IPMT omdat ik inderdaad af en toe mijn joint rook. Hun argument ter plaatse was dat het tot 4 dagen (goed gek, 2 dagen is genoeg) in het speeksel bleef zitten en ik dus hetzelfde zou voorhebben bij een volgende controle en dus wettelijk gezien die 4 dagen ook niet met de auto zou mogen rijden. Iemand die coke snuift mag na 3 uur de baan al terug op volgens die redenering....
En dit terwijl ze wel degelijk een juridisch onderscheid maken tussen "positieve speekseltest" en "onder invloed zijn"!
Ik had een volwaardig rijbewijs, maar nog het roze papiertje, gehaald in 2009, en niet het bankkaart-formaat. Dat bedoel ik met "EU rijbewijs". Dat roze papiertje is wel "model Europese Gemeenschap", maar is dat hetzelfde?
En zoals al gezegd, geen interesse om terug te komen. Sommigen kunnen dan misschien opperen dat de sociale zekerheid hier beter is, volgens mij gaat dat niet lang duren met het gezelschap dat nu in brussel zetelt.
@Franciscus: Ik ga niet naar het buitenland omdat ik daar wel mag wat ik hier niet mag.