vraag betreffende art 792 Ger. W

inina
Topic Starter

vraag betreffende art 792 Ger. W

#1 , 29 nov 2014 11:42

Ik ontving een vonnis met stempel: "VOOR AFSCHRIFT - art 792 GER.W - Dit artikel vermeld:

"Art. 792. Binnen acht dagen na de uitspraak van het vonnis zendt de griffier bij gewone brief een niet ondertekend afschrift van het vonnis, aan elke partij, of, in voorkomend geval, aan hun advocaten.
(In afwijking van het vorige lid, voor de zaken opgesomd in artikel 704, (§ 2), (alsook inzake adoptie) brengt de griffier binnen de acht dagen bij gerechtsbrief het vonnis ter kennis van de partijen. <W 2003-04-24/32, art. 4, 067; Inwerkingtreding : 01-09-2005> <W 2005-12-13/35, art. 5, 074; Inwerkingtreding : 01-09-2009>
Op straffe van nietigheid vermeldt deze kennisgeving de rechtsmiddelen, de termijn binnen welke dit verhaal moet worden ingesteld evenals de benaming en het adres van de rechtsmacht die bevoegd is om er kennis van te nemen.) <W 1993-01-12/34, art. 20, 021; Inwerkingtreding : 1993-03-01>"

Mijn vraag aan dit forum, vermits er in dit artikel 792 Ger W vermeld wordt: "OP STRAFFE VAN NIETIGHEID VERMELD DEZE KENNISGEVING DE RECHTSMIDDELEN , DE TERMIJN BINNEN WELKE DIT VERHAAL MOET WORDEN INGESTELD evenals de benaming en het adres van de rechtsmacht die bevoegd is om er kennis van te nemen. "

Ik zou tegen dit vonnis in beroep willen gaan, maar er staat nergens in dit vonnis een termijn of een benaming en adres van de rechtsmacht die bevoegd is.

Wat betekent dit dan in dit geval??? Dank bij voorbaat voor een reactie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 nov 2014 12:21

De verplichting om de rechtsmiddelen te vermelden, voorzien in het derde lid, is van toepassing op de kennisgeving bij gerechtsbrief voorzien in het tweede lid, niet op de toezending bij gewone brief van een afschrift van het vonnis voorzien in het eerst lid.

inina
Topic Starter

#3 , 29 nov 2014 14:31

Moet hier dan uit blijken dat beroep aantekenen onmogelijk is geworden?

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 nov 2014 14:43

Moet hier dan uit blijken dat beroep aantekenen onmogelijk is geworden?
Neen, alleen dat in het geval van art. 792, eerste lid, Ger. W. - dat blijkbaar op u van toepassing is - de griffie niet moet vermelden welke de rechtsmiddelen zijn die kunnen worden uitgeoefend en u dit dus zelf (eventueel met behulp van deze groep) moet uitmaken.

besteph

#5 , 22 dec 2014 03:39

Dank scorpioen voor uw toelichting op deze vraag. Ik heb in elk geval al ZEER veel nut gehad van alle informatie die ik van u mocht ontvangen. Vriendelijke en dankbare groeten inina

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”