Met die van de VDAB heb ik ook zeker 5 minuten aan de telefoon gehangen. Resultaat: ook geen enkele mogelijkheid om een traject op te starten.
En een bereidheid tot maatschappelijk activiteit is er natuurlijk: waarom vraag je anders een traject op te starten.
Dat wil ik tegenspreken. Waarom zou iemand met een invaliditeit en fod-erkenning niet nog aangepast werk kunnen vinden in een aantal gevallen. Maw wel toeleidbaar dus.Personen met een riziv-invaliditeit of fod-erkenning kunnen immers ook een gtb-traject opstarten, en die zijn in principe meer dan niet-toeleidbaar.
Niet-toeleidbaarheid (via GTB) wil zeggen dat ze je medisch dossier onderzocht hebben en dat je testen hebt moet afleggen (zoals mijn vrouw moest doen).
Conclusie van GTB is dan: we kunnen ze geen werk meer aanbieden of helpen met het vinden van werk. Maw: een hopeloos geval.
Neemt niet weg dat ik ook niet begrijp waarom tijdens de periode van niet-toeleidbaarheid (voor 2 jaar toegekend) je geen nieuw traject kan aanvragen.
Je toestand kan toch verbeterd zijn.... Maar GTV en VDAB vinden dus dat dat niet kan.