#11 , 29 nov 2014 11:25
Om meer duidelijkheid te verkrijgen in mijn (nog) mogelijke rechten - en om de op dit forum gegeven mededelingen te kunnen toetsen aan het eigenlijke gebeuren - wil ik nog graag even een globaal beeld met beknopte toelichting geven van wat er eigenlijk aan de hand was/is, en hoe de procedure (s) tot op heden zijn verlopen.
1. RB Eerste aanleg procedure omwille van koop- verkoop nieuwbouw waarbij de aannemer bouwheer alle verplichtingen in verband met de verleende stedenbouwkundige vergunning en het bouwdossier aan zijn laars heeft gelapt, met bijkomende bouw- en vochtschade omwille van slecht uitgevoerde werken. Gezien geen enkele mogelijkheid tot minnelijke regeling van tegenpartij mogelijk was - dagvaarding.
2. Bij vonnis werd een gerechtsdeskundige aangesteld - dit deskundig onderzoek wordt partijdig , onvolledig en onnauwkeurig uitgevoerd ten voordele van tegenpartij.
Toch werd de verplichte eed met handtekening volgens art 978 Ger. W onderaan het op de griffie neergelegde deskundig verslag aangebracht door de deskundige .
Belangrijke opmerking, de advocaat van tegenpartij bekleed tevens openbaar politiek ambt in de gemeente waar alle partijen woonachtig zijn en waar het betreffende eigendom gelegen is.
Vraag hierbij, is het in dit geval toegelaten dat een advocaat met een openbaar politiek ambt de verdediging voert van een cliënt die in deze specifieke procedure zelfs strafbare feiten heeft gepleegd?
Ik vermoed dat dit ambt onverenigbaar zou moeten zijn met de verdediging als advocaat gevoerd in dit specifieke dossier, gezien de handtekening van deze advocaat tegenpartij, ook op de bouwvergunning staat in functie van dit politieke ambt.
Ik vraag me trouwens ook af of dit niet in strijd met de deontologische code van de gemeente en met de wet die discriminatie als burger verbied???
Mijn toenmalige advocaat heeft hiertegen totaal niks ondernomen…….integendeel…. . Zij werd dan ook na het neerleggen van het deskundig verslag dadelijk ontslagen.
Ik heb toen schriftelijk klacht ingediend bij de voorzitter rechtbank, maar het antwoord was dat er kon niets meer ondernomen worden gezien het mandaat van de deskundige afgelopen was. En als troost werd mij gezegd dat het deskundig verslag daarom niet diende gevolgd worden door de rechter omdat het slechts een ADVIES zou betreffen!.......
De stafhouder werd eveneens aangeschreven, maar ook daar werd ik niet geholpen. Integendeel!!!
Om te kunnen bewijzen dat er wel degelijk een onvolledig, onnauwkeurig en partijdig deskundig verslag werd opgemaakt, vroeg ik de gemeente en de politie om Proces verbaal op te maken van de overtredingen die de deskundige helemaal niet had vastgesteld. Maar in eerste instantie werd dit door de gemeente geweigerd,
Na hiervoor klacht te hebben ingediend bij zowel de Vlaamse Ombudsman, de provinciegouverneur en Comité P. werd uiteindelijk toch een dienstnota met proces verbaal opgemaakt. Maar dit PV werd dadelijk terug geseponeerd door de procureur.
Ik moest een nieuwe advocaat nemen welke van al deze feiten op de hoogte werd gesteld en hij ontving ook alle documenten in verband met dit dossier.
Maar niettegenstaande het dossier bij afgifte eigenlijk klaar was om conclusies neer te leggen en in staat te worden gesteld deed hij er ongeveer twee jaar over voor hij zijn conclusies klaar had, terwijl ik met zijn ondermaatse verdediging en bijkomende fouten niet akkoord kon gaan.
Om deze reden werd hij ook in gebreke gesteld en weigerde ik om hem nog verder te betalen.
Vak voor de synthese conclusie ontving ik een brief dat hij me niet meer verder zou verdedigen.
De bvba , niet hijzelf , heeft nu via dagvaarding bij de vrederechter de betaling van zijn zogenaamd nog rechtmatig ereloon en kosten gevorderd.
In de dagvaarding werd de vrederechter verzocht om geen schriftelijke verdediging te voeren maar uitspraak te doen op de inleidingszitting.
Ik werd nu bij vonnis vredegerecht veroordeeld tot het betalen van de nog openstaande kosten advocaat.
Om deze reden zocht ik dus reeds een hele tijd op het Juridisch forum naar informatie wat en hoe ik in deze zaken nog verder kon reageren onder andere om in hoger beroep te gaan.
Want omdat de financiële schade reeds torenhoog en echt niet meer vol te houden is, wil ik me nu verder proberen zelf te gaan verdedigen.
Maar in jullie laatste posts kan ik niet meer helemaal volgen??!
Het gaat in dit geval toch over het geschil met tegenpartij , waarbij de door mij aangestelde advocaat zijn taak als advocaat ZEKER NIET “als een goed huisvader heeft verricht “ en waarvoor hij mij nu nog facturen wil laten betalen ook, terwijl hij geen bijstand maar verdere schade heeft aangericht. Waarvoor ik nu ook door de vrederechter werd veroordeeld!
En juist omdat ik dit laatste niet rechtvaardig, vind zou ik in beroep willen gaan, en met verkregen informatie van dit forum uiteindelijk mezelf proberen te gaan verdedigen.
Kan dit dan echt niet volgens jullie??? Graag een spoedige reactie aub. Dank bij voorbaat.