Heb afgelopen jaar problemen gehad met huurder die niet bij aanvang gezegd had dat hij een bewindvoerder had.
De vrederechter zei mij letterlijk: Dan moet je deze personen maar uitsluiten in je contract. Daar ik moeilijk elke keer naar het vredegerecht kan bellen om te vragen of iemand een bewinddvoerder heeft , had ik gedacht aan de volgende clausule
Het contract is enkel geldig vanaf het ogenblik dat alle financiële verplichtingen zijn voldaan.
Zo er een bewindvoerder , schuldbemiddelaar endergelijke zonder limitatief te zijn de financiële en/of andere zaken van de huurder behartigt dan dient deze mede te tekenen.
Mocht de huurder tijdens het contract in gebreke blijven dan dient deze 3de persoon de verplichtingen van de huurder over te nemen zoals deze beschreven waren. Is er geen handtekening van deze 3de persoon bij aanvang van het contract , maar blijkt deze achteraf er toch te zijn , dan is het contract nietig en dient de huurder in te staan voor een andere huurder. Een schadevergoeding dient betaald te worden voor de duur dat de woonst onverhuurd blijft.
karl