#1 , 14 nov 2014 12:56
Hallo, graag had ik jullie mening even over mijn verhaal evenals wat ik verder kan doen.
het gaat als volgt:
Vorige zaterdagnacht verlieten mijn vriendin en ik een fuif. Aan de uitgang stond een hamburgerkraam waarop op dat moment een kennis van mij per ongeluk een tafel om liep.
de man in kwestie was dronken en zich van geen kwaad bewust dus liep gewoon door. onmiddelijk komt er een mn op mij af en vraagt aan mij "is da nu nodig?" waarop ik zeg dat ik de tafel niet omgeduwd had. nog geen tel later stonden er nog een 3 tal mannen bij waarop een van de mannen naar voor komt, pal tegen mijn gezicht komt staan en evenals zegt "ja, moet da ofwa?" gevolgd door een duw op mijn schouders. een jongen die dit zag gebeuren kwam tussen om te zeggen dat ik de dader niet was waarop de man reageerde: "als hij het niet was, dan was jij het maar" waarop de jongen zich terug onmiddelijk afzijdig hield en de man in kwestie me een tweede maal duwt zeggende dat ik wel de tafel had omgestoten. toen de man een 3de maal wou duwen en naar voren kwam heb ik me verweerd waardoor hij op de grond viel (ik raakte de man met mn platte hand in het aangezicht) toen deze terug recht stond bleek dat hij een sneetje van 1 cm aan zen wenkbrauw had en een sneetje van 2cm aan de binnenzijde van zijn lip. ik raakte de man wss net met de binnenzijde van mn ring (een dikke, zware ring)en met de palm van mn hand op zen bovenlip. Roepende dat hij agent was en dat hij me dit betaald zou zetten belde de man de politie en wou de man een ziekenwagen die even later evenals ter plaatse kwam. de agenten vroegen enkel mijn pas en die van de man in kwestie.
Nu heb ik 5 getuigen (incl mijn vriendin) die alles zagen gebeuren en evenals willen getuigen moest dit nodig zijn. Evenals de man die de tafel in de eerste plaats omduwde wil getuigen dat hij dit gedaan heeft. Ook de jongen die tussenbeide kwam heeft me zen naam, nummer en adres gegeven om te getuigen.
Als toeval blijkt dat ik en de man in kwestie enkele gemeenschappelijke vrienden hebben. Deze wisten me te vertellen dat de man helemaal niet voor rede vatbaar is en de klacht reeds ingediend is.
Zelf ben ik nog niet moeten op verhoor gaan maar dat zal nog wel komen dan. Wat zou ik moeten zeggen ivm het ongelukkig afweren van zijn duw. het enige waar ik voor vrees is dat de man in kwestie alles gaat opblazen ivm zijn verwondingen zodat dit lijkt dat deze niet kunnen voort komen uit 1 duw...
Wat zou de ergste straf zijn die ik kan krijgen? ik ben in het bezit van een blanco strafblad, heb vast werk want ik ben zelfstandige etc etc
Mvg en alvast bedankt voor jullie tijd en reactie.