55€ per jaar is inderdaad ontzettend weinig, dat is nog geen 5€ per maand
Ik zou niet weten hoeveel voeding alleen hier kost op jaarbasis. Ze krijgen wel premiumvoer wat niet bol staat van de granen en koolhydraten (katten zijn tenslotte geen hamsters) en waar geen smaak- kleur- en chemische bewaarmiddelen in zitten.
Oudste die net overleden is stond op nierdieet + medicatie, dat loopt ook behoorlijk op. En dan heb ik het nog niet eens over de DA bezoeken, bloedonderzoeken, labokosten…
De overblijver is ook ziek geweest en heb ik in Merelbeke (UGent) laten behandelen, dat heeft flink wat gekost maar hij is nu helemaal genezen. Sommigen verklaarden me toen gek maar ach, zij kopen een dure iPhone terwijl ik het nog steeds doe met een oud klein Nokiake. Kwestie van prioriteiten zeker.
Bovendien, 50-60 euro voor een kater? Ik heb nooit minder dan 100 euro betaald.. Mss dat er zijn die het goedkoper doen, maar...
Mijn 3 poezen hebben me in totaal tegen de 500 euro gekost voor hun sterilisaties... Telkens rond de 150-175 euro per poes...
Echt, minstens 100 euro voor een kater dat ben ik nog nergens tegengekomen. Zelfs in de dierenkliniek hier die flink duurder is dan alleenwerkende DAen vragen ze niet zoveel.
Als je wat googelt vind je wel wat gangbare tarieven. Sommige DAen of praktijken zetten hun prijzen online.