#1 , 03 nov 2014 18:31
Bij het bestellen van onze keuken kregen wij er toestellen bij van een bepaalde ( toch niet zo'n heel onbekende ) fabrikant van keukentoestellen .
De kueken hebben ze dus nadien komen plaatsen inclusief de keukentoestellen .
Twee een 2 a 3 weken na het plaatsen van de keukentoestellen begon de oven te haperen .
2 weken later komt een technieker aan huis waaar we die dag speciaal verlof voor hadden genomen .
Geen wisselstukken bij van het toestel alhoewel ze wisten welk type toestel wij hadden en wat het probleem zoal was.
Technieker maakt opnieuw met ons een afspraak twee weken later want het duurde een dikke week voor de stukken bij hem zouden ariveren .
Opnieuw dag verlof .
Dezelfde dag belt de firma dat ze een verkeerd stuk hadden besteld en dus niet zouden komen .
Opnieuw afspraak twee weken later , dus opnieuw dag verlof .
Technieker komt langs met wisselstuk dat nu wel goed zou moeten zijn .
Maar nu blijkt dat dit onderdeel niet het probleem is .
Ik begin zowat op mijn tanvles te bijten van woede .
Ik zeg tegen technieker dat hij de oven dan maar mee moet nemen naar het fabriek om daar grondig te testen .
Voor morgen had ik dus verlof genomen aangezien de technieker verleden keer zegde terug langs te komen .
Maar ik had vandaag een voorgevoel en belde de technische dienst op voor te vragen of technieker morgen nu langs zou komen .
Blijkt dat technieker het onderdeel zeer laat besteld heeft en dat het dus pas eind deze week binnekomt.
Opnieuw een dag aan mijn broek .
Op mijn vraag aan de technische dienst of dan het toestel zou gemaakt zijn antwoorden ze afwijkend .
Ik stel voor om een nieuw toestel te krijgen , maar blijkbaar ontwijken ze ook hier een antwoord op .
Hun antwoord , " dan moeten we verder naar de oplossing zoeken ".
Ik ben dit grondig beu .
Ik zou graag het liefst bedrag van de oven terug eisen omdat ik al gelezen heb dat deze ovens veel problemen vertonen .
Heb ik het recht in deze situatie het geld van deze oven of de geldwaarde van deze oven terug te eisen ?
Hoe pak ik dat het best aan en binnen welke termijn ?
Of ben ik verplicht steeds een genoegen te nemen met herstellingen en steeds nog met het gevoel te zitten dat het toestel weer stuk kan gaan en we weer in zo'n situatie komen ?
Of kan ik een nieuw toestel eisen ( liever niet dan wel ) omdat ik geen vertrouwen meer heb in het merk ?
Eisen dat al de toestellen van dit merk terug worden genomen , kan ik denk ik niet eisen , ofwel ??