Hallo iedereen
Kan iemand mij raad geven aub?
Ik heb 3 maanden geleden mijn wagen verkocht door het krijgen van een bedrijfswagen. Ik had deze wagen zelf nog maar 4 maand ervoor gekocht.
Toen ik de wagen zelf gekocht heb, heb ik deze in een garage laten controleren en een groot onderhoud laten geven. De garagist had geen speciale gebreken tegen gekomen.
Ik was dan ook in het gedacht dat er niets verkeerd was aan deze wagen, en heb deze 3 maand later ter goeder trouw en met een keuring voor verkoop verkocht aan de nieuwe eigenaar.
Na een maand kwam de koper terug, met het feit dat de koppeling loszat.
Ik heb toen laten weten dat ik daar echt totaal niets van wist ( wat ook het geval was ), de eigenaar heeft dit toen zo gelaten.
Nu gisteren 2 maand verder, stond de eigenaar terug aan mijn deur.
De draagarm van de motor zou afgekraakt zijn en de motor was er bijna uitgevallen, dit zou het gevolg zijn van een zwaar accident waar ik niets van afweet.
De nieuwe eigenaar wilt mij hiervoor verantwoordelijk stellen en gaat gerechtelijke stappen ondernemen.
Op de factuur stond: De naam de verkoper en de koper en het chassisnummer.
Ook: " Ik (verkoper) verklaar dat de wagen geen last ondervindt van een eventueel accident dat in het verleden zou gebeurd zijn."
Nu is mijn vraag: In hoeverre ben ik hiervoor aansprakelijk?
Wat kan de koper eisen in de rechtbank?
Alvast bedankt