Inderdaad geen toegangsrecht.Jullie betalen voor de stroom en water, maar komen niet tussen voor het gebruik van de gemene delen, zoals het kuisen of herstellingen. Jullie hebben dan ook geen recht op toegang.
Een garage zonder dak lijkt me niet interessant.Maar betrokkene moet ook het ongestoord genot van zijn garage hebben dus als het licht niet werkt moet hij dat toch kunnen aansteken?
Als eigenaar garage mag hij wel mee betalen voor het dak?
Toch heeft hij hier geen voordeel bij.
Een aparte zekering in de garage zetten met een eigen meter kan helpen.
Daar bevinden zich de garages toch?Van het appartementsgebouw natuurlijk
Het lijkt me dat de toestand complexer is dan je denkt.Ik post onderstaand verslag als hulp voor andere die hetzelfde meemaken.
Situatie:
we zijn mede-eigenaars van een appartement. We hebben enkele garages maar geen appartement. Zo zijn er nog enkele mede-eigenaars. (...)
Die gegevens hangen steeds in het publiek toegankelijke deel waar ook de postbode komt en de brievenbussen zijn geplaatst.Daarom moet toch ook iedereen aan de meter van de nutsvoorzieningen kunnen. Hier de elektriciteit en water gezien ze er ook voor betalen. Of moeten ze dan altijd iemand van de appartementen lastig vallen als er geen licht in de garage is.
Om 3 uur 's nacht de syndicus dan maar uit zijn bed bellen... als ze al aan die zijn gegevens kunnen want in inkomhal.
In theorie ja, maar hoeveel syndici doen dat, bijvoorbeeld in Brussel?Die gegevens hangen steeds in het publiek toegankelijke deel waar ook de postbode komt en de brievenbussen zijn geplaatst.
. We betalen wel mee voor het water en de stroom voor de algemene delen.
We hebben enkel garages die een bepaald aantal procenten uitmaken van de volledige mede-eigendom.
We betalen volgens onze procenten maar heel het gebouw en de reglementen zijn er zo opgemaakt dat elk appartement garages heeft. Men heeft er nooit rekening mee gehouden dat garages individueel konden verkocht worden. Alles van water en electriciteit voor de algemene delen en de garages zit dus op 1 teller E en 1 teller W. En die staat in de algemene delen in een tellerlokaal naast de inkomhal.Het is niet normaal dat je mee betaald voor stroom en water in de gemene delen.
Je dient enkel uw aandeel volgens de procenten voorzien in de basisakte mee betalen en niets meer.