Hoi,
Even een korte schets van de situatie waar ik graag even jullie mening even over wil.
3 maanden geleden kocht ik een 2de hands motorfiets in een erkende garage: Superbike City te Lokeren.
Het ondertekende verkoopcontract meldde het volgende:
- In de prijs is inbegrepen: Volledig onderhoud.
Ook de website van de garagist meldt het volgende:
- U bent aan het juiste adres voor een tweedehands motorfiets. Wij garanderen U een perfect werkende motor, met garantie.
Elke motor wordt volledig nagekeken vooraleer deze vertrekt. De onderdelen die aan vervanging toe zijn worden met originele wisselstukken hersteld.
Ondanks het feit dat Superbike City ook schademotoren aankoopt en verkoopt, garanderen wij U dat er tussen onze tweedehands motorfietsen geen opgelapte schademotoren staan. Dus geen gerommel, geen bedrog, maar eerlijke, correcte tweedehandsmotoren met garantie tot 6 maanden.
Volgende heeft zich ondertussen voorgedaan:
- tijdens de testrit viel de motor stil, een probleem met de benzinepomp werd hersteld.
- Tijdens de 2de korte testrit geen gebreken gevonden.
- Na aankoop: De motorfiets had geen plaats om de nieuwe Europese nummerplaat te bevestigen. 50 € werd mij aangerekend om dit in orde te brengen.
- Na aankoop: Op een nacht door de politie aan de zijkant gezet en waarschuwing gekregen dat mijn lichten verblindden omdat ze slecht waren afgesteld
- Eerste echte rit: Vreemd gevoel in de bochten. Bandenspanning bleek gevaarlijk foutief te staan. Ik was hier wat verrast maar kom, eigen verantwoordelijkheid en makkelijk in orde gebracht.
- 2de rit: Nog steeds vreemd gevoel in de bochten. Ik dacht dat het lag omdat ik nog aan de nieuwe motorfiets moest wennen.
- 3de rit: Eerste tekenen van trillen in het stuur die al gauw ernstiger werden. Motorfiets binnen gedaan en na 1 week kreeg ik de melding dat de moto gereed was.
- 4de rit: Moto opgehaald maar bij de eerste bocht merk ik al meteen dat het probleem alleen maar erger is geworden. Ik maak een filmpje en geef dit door aan de garagist.
https://www.youtube.com/watch?v=TL_OvJ4 ... WJvL9JqhNw
De garagist meldt opnieuw het probleem te onderzoeken.
Na 1 week krijg ik echter een factuur van maar liefst 110 € omdat buiten mijn weten om een volledig nieuwe voorband is geplaatst
en gezien dit een slijtage gevoelig onderdeel is zijn de kosten hiervan voor mijn rekening.
Ik weiger deze kosten op mij te nemen waarna ik de melding krijg dat hij er dan wel een 2de hands band zal opzetten.
Ik voel me hier aardig bedrogen omdat op meerdere momenten mij werd voorgehouden dat ik op een veilige manier de baan op ging
met een volledig onderhouden en perfect werkende motorfiets. Na nog geen 300 km met gevaarlijk trillend stuur te rijden wordt mij de rekening gepresenteerd
omdat de band al versleten zou zijn. Iets wat strijdig is tegen zowat alles wat me werd voorgehouden (perfect werkende motorfiets, volledig onderhoud, 6 maanden garantie, vervanging met NIEUWE onderdelen,...)
Ondertussen krijg ik geen antwoord meer van deze garagist.
Wat kan ik doen? Waar heb ik recht op? Wat is de volgende stap en waar kan ik terecht voor meer info?
Wat is jullie mening?
alvast bedankt!
mvg,