mag kind van 7j gehoord worden?

Gust80
Topic Starter

mag kind van 7j gehoord worden?

#1 , 28 okt 2014 11:23

Kan een vader u kind van 7 jaar zijn versie van bepaalde feiten laten geven op de rechtbank of niet? volgens opgezochte info zou dit kunnen maar moet hij dit zelf schriftelijk aanvragen. Nu ja hij is 7 jaar en zelf een brief met meldingen op gaan maken lijkt dus niet evident.

Bovendien wil ik mijn zoon hier niet teveel mee belasten.

mijn zoon ga wel ook naar een psycholoog, nu stel ik me de vraag of ik aan de rechtbank kan vragen of er een sociaal assistente of dergelijk aanwezig kan zijn op een afspraak bij de psycholoog en dat daar dan bepaalde zaken aangekaart worden in bijzijn van de psycholoog

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 okt 2014 22:42

U kan dat vragen en dan zal politie (speciale opgeleid personeel) en audiovisueel gesprek doen met uw kind.
Alles hangt natuurlijk af waarover het zou gaan.

eylis

#3 , 29 okt 2014 07:45

Een rechtbank of zijn afgevaardigde of ander persoon kan nooit de therapeutische behandeling of gesprek tussen een persoon (al helemaal niet een kind) en zijn behandelend therapeut (psycholoog of psychiater) bijwonen. Zelfs al zou het kind of de vader dit willen toestaan, de behandelaar mag dit niet in het medisch belang van zijn client /patient.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 okt 2014 11:19

Mocht het nodig zijn zal de familierechtbank ofwel een sociaal onderzoek gelasten of zelf een college van deskundigen aanstellen.

Terug naar “Echtscheiding”