Sociale huisvestingsmij +vast aangenomen ontstoppingsbedrijf

Alfons
Topic Starter

Sociale huisvesting +vast aangenomen ontstoppingsbedrijf

#16 , 13 apr 2008 21:03

Ingetypt door Alfons op 13 april 2008
- - - - -
Vorige maand maart 2008, is de ontstoppingsfirma E uit H bij de overbuurvrouw waarmee ik geen contact had, dezelfde afrvoerbuis komen openmaken. Dus de buis in de grond tussen de keuken en de garage. Toen de firma de klus geklaard had, ben ik ijlings naar die buurvrouw gelopen. Vroeg wat er juist verstopt was. En ze omschreef een identieke toestand zoals ik die ook reeds beschreven heb. Ze betaalde 150,00 euro - Maar er was slechts één werkman die heel de ontstopping deed. Op mijn vraag om de factuur of de werkbon te mogen kopiëren, antwoorde ze mij dat ze geen factuur nodig had en dat de werkman dit document terug meegenomen heeft! Opgelet: de buurvrouw had zelf de ontstoppingsfirma E telefonisch opgeroepen om de buis te ontstoppen. Ze heeft geen tussenkomst gevraagd van dee S.H.M. B uit C.
-- Ik betaalde voor hetzelfde werk via de SHM 222,60 euro. Mijn buurvrouw die de firma zelf opriep betaalde 150,00 euro. Voor dergelijke ontstopping heeft de ontstoppingsfirma GEEN twee personeelsleden nodig. Het kan met één personeelslid. Derhalve dien ik te besluiten dat de ontstoppingsfirma E uit H van een andere tussenkomst waar ze twee werklieden nodig had, naar mijn huurwoning kwam en met wat comedie te spelen heb ik voor de tweede - overbodige arbeider - 1.30 uur aan 40,00 euro per uur = 60,00 EUR teveel betaald.
- De rekening klopt dus toch een beetje. Als ik 150,00 euro neem die de buurvrouw betaalde en ik voeg de 60,00 euro bij van de overbodige arbeider, dan kom ik op 210,00 euro. Dit bedrag is exact hetzelfde als mijn 222,60 euro ZONDER 6 % BTW! Ik betaalde via de S.H.M. 222,60 euro inclusief 6 % BTW.
- - - - - - -
Wordt vervolgd. Tot op heden kreeg ik geen antwoord van mijn e-mail aan kabinet Minister Marino KEULEN. Terwijl ik op 22 februari 2008 tot een ontvangstmelding kreeg en een bevestiging dat men het ging onderzoeken door zijn Adjunct-kabinetschef.
Mvg Alfons

- - - - - - -

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Andere”