Ik kocht enkele jaren geleden een condensatiedroogkast van X. Ik telde 1000euro neer, maar dacht kwaliteit boven kostprijs te kiezen.
De pomp in de droogkast werd al 2 keer door X hersteld, dit gebeurde steeds kostenloos. Omdat ik nu al weet dat het probleem zich opnieuw zal voordoen (verstopping door pluisjes), contacteerde ik X. Zij geven toe dat dit een zwakte is bij het betreffende model en stellen voor om de droogkast, mits opleg van een kleine 300euro, te ruilen voor een ander model (dat trouwens goedkoper is).
Daarenboven stond ook in hun antwoord dat de filters van het model dat ik bezit nauwkeurig en na elke wasbeurt gereinigd moeten worden. In de gebruiksaanwijzing staat echter dat één van de filters zichzelf reinigt. (Ik reinig ze maniakaal na het eerste defect, want de technicus had dit ook gezegd.)
Ik vond ook tientallen reviews van mensen die met hetzelfde probleem kampen. Ook bij hen kwam men het toestel kostenloos maken. Dit wetende en hun voorstel geven mij een zwaar vermoeden dat X op de hoogte is van deze 'constructiefout'.
Nu ben ik er principieel tegen om in te gaan op hun voorstel: dan heeft de drookast mij al 1300euro gekost! Ik kan er toch ook niet aan doen dat de ontwerpers van het toestel hun werk niet goed gedaan hebben!?
Graag uw raad: WAT KAN IK ONDERNEMEN?