"Eerste en enige woning" bij herfinancieren?

lenas
Topic Starter

"Eerste en enige woning" bij herfinancieren?

#1 , 23 okt 2014 08:55

7 jaar geleden kocht ik een appartement en was bedoeld om te verhuren. Door omstandigheden besloot ik uiteindelijk om er toch zelf te gaan wonen. Aangezien de aanvraag tot de "verlijding van de akte" al was opgemaakt kon ik geen aanspraak meer maken op de korting "eerste en enige woning". Nu ga ik mijn appartement herfinancieren bij een andere bank en is er terug een afspraak bij de notaris. Kan ik nu eventueel wel aanspraak maken op de korting "eerste en enige woning"?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KimSe

#2 , 23 okt 2014 09:12

de korting voor eerste en enige woning (abattement) kan je enkel genieten bij deaankoop van je eerste en enige woning.

basejumper

#3 , 23 okt 2014 20:02

Door een herfinanciering kan je je fiscaliteit niet wijzigen. de herfinancieringslening is fiscaal de opvolger van de initiêêe lening en volgt de fiscaliteit ervan.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

martine522

#4 , 23 okt 2014 22:35

Abattement : alleen maar bij de aankoop van je eerste en enige woning. Ben vorig jaar naar verschillende banken geweest om inlichtingen in te winnen om ex uit te kopen. Banken wisten dat ik nog een woning had en hebben telkens abattement/bijbehorend abattement van de prijs afgetrokken. Of is dit intussen veranderd

Terug naar “Kopen”