vergoedingspensioen

rambina
Topic Starter

vergoedingspensioen

#1 , 10 apr 2008 08:33

Ik heb onlangs een werkongeval gehad. In Jun 2007.
In Sep ben ik geopereerd aan mijn rug maar ik had nog geen idee van die vergoedingspensioenen.. Ik ben al sinds juni werkonbekwaam

Onlangs moest ik weer geopereerd worden en vlak voor ik binnen moest, nu een dikke maand geleden, heb ik een aanvraag binnen gedaan..

Tot op heden heb ik niets gehoord.. Is dat normaal??

Ze hebben mijn rug vast moeten zetten van L4 naar beneden toe.
Ik ga nog wel even werkonbekwaam zijn.

Ik hoop snel terug aan het werk te kunnen maar ik ga beperkingen hebben..

Kan iemand me hier iets meer over vertellen??

Voor de volledigheid, Rambina werkt bij 'Het Belgisch Leger'. [Lex]
justice will be done

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 10 apr 2008 09:20

Informeer eens bij de 'sociale dienst' of bij WB & TD Med. van het ABL.

j.demoor

#3 , 11 apr 2008 12:06

“Art.22.Wanneer het ongeval een tijdelijke en algehele arbeidsongeschiktheid veroorzaakt, heeft de getroffene, vanaf de dag die volgt op het begin van die arbeidsongeschiktheid, recht op een dagelijkse vergoeding gelijk aan 90 pct. van het gemiddeld dagbedrag...Art.24.Indien de arbeidsongeschiktheid blijvend is of wordt, vervangt een jaarlijkse vergoeding van 100 pct. berekend op het basisloon en de graad van de ongeschiktheid, de dagelijkse vergoeding vanaf de dag waarop de ongeschiktheid een bestendig karakter vertoont; dit vertrekpunt wordt vastgesteld bij een overeenkomst tussen partijen of bij een in kracht van gewijsde gegane beslissing...Art.42...De tijdelijke vergoedingen zijn betaalbaar door de verzekeringsonderneming op dezelfde tijdstippen als het loon.De Koning kan bij een in Ministerraad overlegd besluit bepalen onder welke voorwaarden, volgens welke modaliteiten en met welke periodiciteit de jaarlijkse vergoedingen en vervallen renten, evenals de bijslagen,betaald worden...”(10 APRIL 1971. - Arbeidsongevallenwet).

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.

Reclame

Lex

#4 , 12 apr 2008 09:33

“Art.22.Wanneer het ongeval een tijdelijke en algehele arbeidsongeschiktheid veroorzaakt, heeft de getroffene, vanaf de dag die volgt op het begin van die arbeidsongeschiktheid, recht op een dagelijkse vergoeding gelijk aan 90 pct. van het gemiddeld dagbedrag...Art.24.Indien de arbeidsongeschiktheid blijvend is of wordt, vervangt een jaarlijkse vergoeding van 100 pct. berekend op het basisloon en de graad van de ongeschiktheid, de dagelijkse vergoeding vanaf de dag waarop de ongeschiktheid een bestendig karakter vertoont; dit vertrekpunt wordt vastgesteld bij een overeenkomst tussen partijen of bij een in kracht van gewijsde gegane beslissing...Art.42...De tijdelijke vergoedingen zijn betaalbaar door de verzekeringsonderneming op dezelfde tijdstippen als het loon.De Koning kan bij een in Ministerraad overlegd besluit bepalen onder welke voorwaarden, volgens welke modaliteiten en met welke periodiciteit de jaarlijkse vergoedingen en vervallen renten, evenals de bijslagen,betaald worden...”(10 APRIL 1971. - Arbeidsongevallenwet).

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.
M.i. is dit NIET van toepassing op militairen!

Zie 3 JULI 1967. - WET betreffende de schadevergoeding voor arbeidsongevallen, voor ongevallen op de weg naar en van het werk en voor beroepsziekten in de overheidssector. http://www.cass.be/cgi_loi/loi_N.pl?cn=1967070301 (art. 3. en volgende)

Nogmaals, informeer bij de sociale dienst van Defensie.

Terug naar “Arbeidsongevallen”